IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Диетата DASH и най-добрите закуски за нея

7 май 2020 12 30

Този хранителен режим се смята за най-здравословен

Снимка: Pexels

Диетолозите наричат диетата DASH един от най-здравословните начини на хранене. Тя се състои в приема на храни, които са богати на магнезий, калций и калий. В добавка към това, за този хранителен режим се смята, че помага за намаляването нивата на натрия в тялото и регулира кръвното налягане.

DASH диетата е доста проста. Всички, които искат да я следват, трябва да минимализират приема на съставки и храни, които са с ниски нива на натрий. Тук се препоръчва да заложите на плодовете, зеленчуците и пълнозърнестите продукти, както и малки порции от нискомаслени млечни храни, риба и пилешко.

Приготвянето на закуска по време на какъвто и да е хранителен режим е най-трудното нещо. Не знаете точно какво да изберете за старт на деня и е трудно да прецените какво точно количество да приемете.

Затова „Insider“ се свързва с няколко диетолози, които споделят най-добрите закуски за диетата DASH, които са пълни с витамини, протеини и здравословни мазнини.

1. Тост с авокадо, сьомга и рукола

Диетоложката Рима Клейнър споделя, че малко по-различният прочит на простия авокадов тост, може да се превърне в доста добра протеинова закуска. Тя съветва да намачкате авокадото върху една или две филии пълнозърнест хляб, след което да поставите пушена сьомга и малко рукола. За завършек може леко да посипете тоста със зехтин.

авокадов тост

Снимка: iStock

„Тази лесна закуска съчетава приема на пълнозърнести храни и зеленчуци, които са богати на диетични фибри и осигуряват важни хранителни вещества за организма“, казва Клейнър пред „Insider“. Тя добавя, че всичко това ще ви помогне да понижите нивата на холестерола и да регулирате кръвното налягане.

2. Зеленчуков омлет

зеленчуков омлет

Снимка: iStock

Това е един добър начин да използвате остатъците в хладилника си и да ги превърнете в нещо вкусно и полезно. „За това ястие са ви нужни яйца, спанак, лук и чушки“, казва Шена Джарамило. Тя споделя, че с подобна закуска ще получите нужната доза протеин от яйцата, а зеленчуците ще ви дадат здравословни фибри и микроелементи.

3. Сандвич

Ако нямате време да приготвите голяма закуска, трябва да имате предвид нещо за из път. Диетолозите съветват да вземете пример от средиземноморската диета и да си направите сандвич със заквасен хляб, хумус, черен пипер, домат и няколко резена авокадо.

сандвич iStock

Снимка: iStock

Разбира се, хлябът трябва да е пълнозърнест, за да избегнете приема на натрий и захар. Хумусът пък ще ви даде допълнителни фибри, протеин и здравословни мазнини. Тази закуска може да бъде приготвена и предната вечер, за да не попречи на сутрешната ви рутина.

4. Смути от джинджифил и моркови

Комбинацията от морков и джинджифил може да звучи странно, но диетоложката Ан Рамарк казва, че това е чудесен начин да се заредите с плодове и зеленчуци, необходими при DASH диетата.

За да си направите смутито, трябва да смесите шепа кейл с малко нарязан морков, пресен джинджифил, парченца манго, лъжичка протеинов прах и сок от лайм. След като го смелите в блендера, може да го гарнирате отгоре с шепа ядки или семена.

смути от

Снимка: iStock

„Това е мощна напитка, снабдена с фибри, протеин и здравословни мазнини от ядките“, казва Рамарк пред „Insider“. Тя добавя, че така сте сигурни, че ще получите нужните хранителни вещества за перфектния старт на деня.

5. Кисело мляко и чиа

Диетоложката Мадлен Макдоноу твърди, че чиа пудингът е изненадващо лесна и добра закуска за диетата DASH. „Семената от чиа са богати на противовъзпалителни и омега-3 мазнини, както и на неразтворими фибри“, допълва тя. Съветът ѝ е да заложите на нискомаслено мляко за основа и да добавите любимите си плодове или ядки.

чиа iStock

Снимка: iStock

Канелата е добра опция за завършек на ястието, за да придаде сладост без да използвате захар.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари