IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Празници 2020: Как да се храните по средиземноморски?

23 декември 2020 18 00

Заменете олиото със зехтин, съветват диетолози

IStockphoto

За много хора празниците през декември означават пълна маса с безброй вкуснотии, голямо количество алкохол и похапване „на корем“ с дни. Макар и тази година събиранията да са ограничени заради коронавируса, със сигурност във всеки дом ще има сармички, капами, баници с късмет и баклавички, които да изкушават. А особено тези, които са на диета или току-що са стартирали някакъв режим, трябва да внимават двойно повече, ако не искат да качат килограми и да имат проблеми със стомаха.

Средиземноморската диета е една от предпочитаните за здравословен и балансиран начин на живот през 2020 г. Тя включва консумация на плодове, зеленчуци, бобови и пълнозърнести храни, както и риба, морски дарове и много зехтин. Ограничено количество млечни продукти, яйца и пилешко месо също влизат към менюто.

Според диетолози, яденето на повече пресни, непреработени храни по празниците е ключът към това да не се натъпчете и да не се чувствате подути всеки ден от Бъдни вечер до Нова година.

Как да се храните по средиземноморски по празниците?

1. Включете маслото и зехтина в готвенето

Средиземноморската диета обикновено изисква екстра върджин зехтин като най-добър избор, но вие може да ползвате масло, зависимост от това какво ще готвите. Основната цел е да замените с него слънчогледовото олио и да не пържите в него.

Според диетолога и главен готвач Серена Пуун, може да ползвате краве или авокадово масло, ако готвите на по-висока температура. Докато зехтина, който е част от средиземноморския начин на хранене, да ползвате за овкусяването на салати.

празници, наздравици,

IStock

2. Добавете пълнозърнести продукти за сметка на тестените изделия от бяло брашно

Всички знаем, че баницата на мама или баба по Коледа е толкова апетитна, че няма как да не опитаме поне едно парче. Но не бива да се прекалява с количеството. За закуска или на обяд, може да се приема пълнозърнест хляб.

Според лекаря и диетолог Елизабет Бохъм, пълнозърнестите закуски и тестени изделия са по-здравословен вариант. Те са богати на фибри, минерали, витамини и фитохимикали.

Ако самите вие сте на диета, но леко сте я развалили заради трапезата на Коледа, все пак, през останалото време се хранете по-малко и начесто, като не пропускайте пълнозърнестите продукти.

Коледа, пуканки,

Pixabay

3. Наблегнете на цветни, сезонни продукти

В Средиземноморската кухня се набляга на плодове и зеленчуци според сезона. Ето защо, сега може да включите някои салати, репи и да ядете много кръстоцветни зеленчуци, от които има в изобилие през зимата.

Освен пресни, колкото по-ярко обагрени са плодовете и зеленчуците на масата ви, толкова по-богати са на хранителни вещества. Чрез тях ще си набавите витамини и антиоксиданти.

Цвекло, брюкселско зеле, карфиол, корен от целина, къдраво зеле, праз, ряпа, са нещата, които може да похапвате без угризения всеки ден, но в нормални количества, в комбинация с месо. А за плодовете, наблегнете на лимони, мандарини, грейпфрут и други жълто-оранжеви.

Коледа -

IStock

Каквото и да правите, не забравяйте да се храните без угризения, като се наслаждавате на всяка хапка, обясняват специалистите по хранене пред Mgb.com. Те съветват дори и да прекалите с яденето, на следващия ден да продължите със средиземноморското хранене или да си направите един вид прочистване на организма.

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари