IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

7 начина да мислите позитивно и как това може да помогне на здравето ви

12 януари 2021 08 30

Ако постоянно изпитвате негативни мисли, трябва да се свържете с вашия лекар

Снимка: iStock

Превръщането в позитивен човек се случва, когато се занимавате с навици и практики, които ви позволяват да се изправяте пред трудни ситуации, като същевременно поддържате положително чувство в себе си.

Според Даниел Касиопо, позитивното мислене означава да бъдеш адаптивен мислител с оптимистична перспектива. Позитивният мислител има начин на мислене, който може да възприема пречките като възможности и има надежда за добър резултат. Задържането на песимистични възгледи за себе си или света и намирането на най-лошото във всичко са признаци на негативно мислене. Позитивните мислители не блокират всички негативни емоции или мисли по време на стрес, самота и лична загуба, но знаят, че имат силата да преодолеят тези моменти на несгоди.

„Винаги е добре да не бъдем позитивни през цялото време. Да очакваме да бъдем щастливи цял живот е нереалистично и нездравословно“, казва Даниел Касиопо пред Insider. Важно е да се отбележи, че прекомерното количество негативни мисли може да е признак за по-дълбоки проблеми с психичното здраве. Ако чувствате, че мрачните ви емоции ви притискат, потърсете помощта на специалист по психично здраве.

Ето какви са ползите от позитивното мислене и как може да се превърнете в оптимисти

Ползи от позитивното мислене

Обръщането към позитивно мислене не само се противопоставя на притесненията, но има и множество дългосрочни ползи. Ето някои от тях:

♦ Намалява депресията

♦ По-добро качество на социалните отношения

♦ По-високо качество на живот

♦ По-добри стратегии за справяне със стресови ситуации

♦ Намалява разочарованията

Въпреки че позитивното мислене е психическо отношение, то има и ползи за физическото състояние, които са: намалява риска от сърдечна недостатъчност, намалява риска от хипертония, подобрява плодовитостта при жените, намалява честотата на коронарна болест на сърцето, както и намалява хроничните заболявания.

7 начина, които ще ви помогнат да мислите позитивно

Да бъдеш оптимист невинаги е нещо, което е вродено. Позитивното мислене е нещо, което можете съзнателно да приложите в живота си с течение на времето, като насочвате мислите и чувствата си в по-оптимистична посока и се ангажирате с навици, които подобряват вашето мислене.

щастие, разходка

Снимка: Pixabay

„Култивирането на по-позитивна перспектива или начин на мислене не се случва за една нощ. Това е практика, която се учи през целия живот, която идва с опит и е още по-добра, когато се споделя с другите“, казва Даниел Касиопо пред Insider. Ето и няколко техники, които могат да обучат ума ви да мисли позитивно

1. Отстраняване на негативната информация

Въпреки че платформите за социални медии предоставят множество предимства, като създаване на значими връзки и получаване на подкрепа от далечни роднини или приятели, те също така могат да влияят на вашето психично здраве. Неприятните новини и социалното сравнение влияят върху способността да мислите позитивно, както и върху самочувствието ви. Почивката от социалните мрежи ще ви помогне да се съсредоточите върху настоящето и да се изключите от негативизма.

2. Мислите за най-доброто си Аз всеки ден

Като си представяте своя най-добър вариант за пет минути на ден в продължение на две седмици, можете да подобрите цялостното си настроение и способността си да мислите позитивно. По време на всяка сесия изграждайте най-добрия си образ от гледна точка на лично, любовно и професионално развитие. Тази дейност ви насърчава да мислите какви искате да бъдете, като същевременно ви кара да мислите и за начините, по които да го постигнете. Способността да вярвате в себе си е от полза да имате цялостно позитивно мислене в живота.

3. Говорете си позитивни неща

щастие Pixabay

Снимка: Pixabay

Хората често казват, че най-суровият им критик са самите те, но имайте предвид, че езикът, който използвате за себе си, може да повлияе на настроението ви. За да насочите мислите, чувствата и поведението си към по-позитивната страна, преформулирайте как говорите с гласа в главата си. „Вместо да мислите, че нещо е твърде трудно и не може да го направите, помислете как да опитате отново, но от различен ъгъл“. Като промените съзнателно начина, по който говорите със себе си, може да започнете да мислите по-позитивно.

4. Водете дневник за благодарност

Изброяването на това, за което сте благодарни, може да ви помогне да оцените положителните аспекти от живота, вместо да се спирате на проблемите си. Благодарността осигурява емоционални и междуличностни ползи и е свързана с по-добро физическо и психическо здраве, повишено щастие и цялостно чувство за благополучие. Воденето на дневник за благодарност може да ви помогне да мислите по-позитивно в живота, защото осъзнавате колко добре вървят нещата.

5. Ангажирайте ума си

За да не позволите на негативните мисли да навлязат в ума ви, ангажирайте се с настоящето и бъдете здраво стъпили на земята. Отделете време да признаете добрите неща, които са ви се случили. Разбирането на мислите и чувствата ви помага да разберете по-добре себе си и да осъзнаете откъде идва негативността ви.

6. Разберете кога се пораждат негативните мисли

За да мислите по-позитивно, трябва да признаете и да обърнете внимание на областите, в които сте склонни да бъдете песимисти. Може да става въпрос за вашата кариера, социални отношения или дори за вас самите. Фокусирайте се върху един аспект, за да се справите с него и да обърнете резултата в полза на позитивното мислене.

щастие Pixabay

Снимка: Pixabay

Вгледайте се в себе си и установете защо сте склонни да бъдете песимисти по отношение на тази част от живота ви. Предприемането на действия за извършването на положителна промяна ще ви помогне да станете по-позитивен човек.

7. Бъдете в компанията на позитивно мислещи хора

Хората, с които често прекарвате времето си, ви оказват силно влияние, което означава, че техният начин на мислене може да се превърне във ваш. Песимистите може да ви насърчат да вярвате, че ситуациите винаги са лоши и тяхното оправяне е невъзможно.

Оптимистите, от друга страна, ще ви помогнат да продължите да се надявате на добри резултати, особено когато има затруднения да погледнете от светлата страна. Заобикалянето с оптимистични хора ще ви помогне да имате позитивно мислене.

момичета, сладолед,

Снимка: iStock

В крайна сметка, тези навици ще ви бъдат по-лесни, ако правите всичко възможно, за да ги практикувате всеки ден. Промяната на вашето мислене е умение, което се научава, което може да има драматични ефекти върху качеството ви на живот. Начинът, по който поддържате това мислене, е като бъдете отворени за оптимизъм и се отървете от негативното в ежедневието си.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари