IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Яйцето като вдъхновение за пролетна мода

23 април 2021 08 30

От жълти нюанси до яйцевидни форми, този стил е навсякъде

Снимка: Getty

Всеки реагира по различен начин на стреса и след една година споделен хаос наяве излязоха няколко непредсказуеми модни тенденции. Видяхме как инфлуенсъри и известни личности започват да отглеждат пилета, както и как една тениска със сандвич с яйце се разпродаде за минути.

Дизайнерите от Edie Parker до Bottega Veneta започнаха да продават дрехи във формата и цветовете на яйцето, като последната марка дори наскоро пусна и колекция обувки с името „Яйчен жълтък“. Други пък имат детайли, които приличат или в действителност са яйца. Пролетта официално е тук и изглежда, че най-голямата модна тенденция за сезона са яйцата, които изведнъж заляха пазара.

Обсебването от яйцата не е нещо ново. Ако си спомняте, през 2019 година снимка на едно яйце подобри рекорда за най-харесван кадър в социалната мрежа Instagram. Пандемията само усили силата на този източник на протеин, придавайки му неочаквано значение. След повече от година, в която бяхме затворени, уплашени и разделени един от друг, никак не сме изненадани, че залитаме по нестандартна мода, която да включва яйца.

Колкото и да не ни се вярва, яйцевидната мода ще бъде навсякъде. Дори една от най-известните създателки на странни аксесоари с мъниста следва тенденцията. Сюзън Александра направи чанта с голямо, жълтеникаво перлено яйце, точно като онова, което бихте открили в сандвич или салата. Тя предлага и щипка за коса със същия детайл. В ярък небесносин нюанс със своя почти неонов жълтък, чантата е закачливо допълнение към всяка дреха.

„Правя всичките си неща със символика, а яйцата представляват прераждане и ново начало“, казва Александра пред InStyle. Според нея, това е очарователен и визуално привлекателен детайл, който е едновременно старомоден и иновативен. Колекцията ѝ е направена в сътрудничество с местен производител на яйца, като хората, закупили чантата или щипката за коса, могат да получат кора с пресни яйца, като в същото време производителят дарява част от продукцията си на уязвими общности в Ню Йорк.

Що се отнася до висшата мода, не мислете, че в нея няма да намерите яйцето. За пролетната колекция на луксозната испанска марка Loewe дизайнерът Джонатан Андерсън направи обемни дрехи – силно издути, заоблени ръкави и поли, които доста приличаха на твърдо сварено яйце. Louis Vuitton също представиха палта и якета за пролет 2021 в цветовете на яйцето, а няколко сезона по-рано пуснаха на пазара перфектно оформена яйцевидна чанта, наречена LV Egg Case.

Пролетната колекция на талантливия дизайнер Каролайн Ху през 2021 година е направена изцяло в белия цвят на яйчената черупка, като една рокля дори прилича по форма на белтъка, който може да откриете в салатата си. Палтата на Prada за пролет 2021 година са в цвят, който може да бъде описан само като твърдо сварен жълтък. Колекциите на Comme des Garcons и JW Andersons за есен 2021 също показаха много кръгли, подобни на пашкули дрехи в цветовете на яйце.

За тази нова тенденция можем да благодарим на Симон Роча. Преди няколко сезона тя започва да произвежда елегантни чанти във формата на яйце, използвайки цветове като мраморнорозово, черна кожа и перленобяло, а за пролетта на 2021 година представи перлени огърлици, инкрустирани със скъпоценни камъни и мъниста. „Проектирах перленото яйце, тъй като исках да взема нещо класическо и да създам нещо изискано и забавно“, казва Роча пред InStyle. Подобно на истинско яйце, дизайнът служи като топла, крехка и женствена защита на това, което се намира вътре.

Един от любимите бижутери на модната индустрия е Софи Бухай, която продава висулки с яйца от 2015 година. През тази година тя ги смята като запазена марка на своята фирма. „Винаги съм била привлечена към яйцето като символ на живот, плодородие и чистота“, казва тя пред InStyle. Допълва, че обича сюрреалистичната представа на сребърното яйце около врата на жената. Тя предлага аксесоарите и в златно.

Модата с яйцето може да бъде проследена стотици години назад и е почти невъзможно да бъде премахната. Вероятно сте чували за Faberge – марката бижута, основана през 1842 година, продължава да прави луксозни яйца за милиони долари. Тази година гигантът дори направи колаборация с Game of Thrones за създаването на 18-каратово яйце от бяло злато с диамантена обвивка и дъгови лунни камъни. Цената му е 2,2 млн. долара.

През 2021 година модата се фокусира върху комфорта. Много хора размениха дънките с анцузи, роклите с тениски и официалната чанта с раница. Сега, когато мнозина от нас започват да изпитват все по-голямо желание да излязат от дома си, модата намери нов начин да създаде комфорт. Колкото и странно да звучи, той е вдъхновен от храна.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари