Реклама на модния гигант Calvin Klein с участието на FKA Twigs бе забранена във Великобритания, след като се появиха оплаквания за твърде разголените снимки.
В сряда Службата за рекламни стандарти в Обединеното кралство обяви, че един от трите плаката от кампанията от април 2023 година представя 36-годишната певица като „стереотипен сексуален обект“. Резюме на решението на съвета гласи, че на една снимка „страна от дупето ѝ и половината от едната ѝ гърда са изложени“ в рекламата Calvins or nothing. Жалбата също така се позовава на снимки с Кендъл Дженър, в които моделът позира топлес с ръце, държани върху голите ѝ гърди.
В двете жалби, които са получени от Службата за рекламни стандарти, снимките са обявени за „твърде сексуални“. Допълва се, че рекламата е „обидна и безотговорна, защото обективизира жените, и е неподходяща за показване в неспециализирани медии“.
„Рекламата използва голота и се фокусира върху физическите характеристики на FKA Twigs, а не върху облеклото, до степен, че я представя като стереотипен сексуален обект“, казват от Службата, добавяйки че композицията на изображението поставя фокуса на зрителите върху тялото на модела, а не върху облеклото, което се рекламира.
Според обобщението на решението, от Calvin Klein отговарят на критиките като казват, че „тези реклами са подобни на рекламите, които са публикували в Обединеното кралство в продължение на много години“. Модната компания казва, че е „добре известна с това, че е пионерска и прогресивна марка, която участва в редица партньорства, фокусирани върху справедливостта и равенството“ и отрече да е сексуализирала някой от моделите си.
Според резюмето на Службата за рекламни стандарти, „Calvin Klein казват, че изображенията не са вулгарни и са на две уверени и овластени жени, които са избрали да се идентифицират с марката, и че рекламите съдържат прогресивно и просветено послание“.
Защитавайки количеството частична голота, представена в кампанията им, от марката повториха, че „рекламите са били за дрехи, включително бельо, и затова трябва да се очаква известна степен на голота“.
След като участва в кампанията на Calvin Klein, Twigs беше специален гост на концерта на Мадона в зала O2 Arena в Лондон през миналия октомври. Тя сподели видео в социалните мрежи, на което танцува върху стол по средата на сцената, след което получава еротичен танц от трима мъжки танцьори, докато Мадона държи табела с надпис „10“. Накрая Twigs целуна един от танцьорите.
Майкъл Б. Джордан вдигна градусите с гола кампания за Calvin Klein
Арън Тейлър-Джонсън – подаръкът за феновете от Calvin Klein
JungKook и Calvin Klein – когато младото поколение срещне класиката
Певицата отговори на критиките към рекламата ѝ, като публикува отново въпросната снимка в Instagram и заяви, че не вижда „стереотипния сексуален обект“, както са я нарекли в жалбите. „Виждам красива, силна, цветнокожа жена, чието невероятно тяло е преодоляло повече болка, отколкото можете да си представите“.
Twigs допълва, че започва да вижда двойни стандарти, имайки предвид предишни и настоящи кампании на Calvin Klein, в които също участват полуголи модели. „Гордея се с физиката си и поддържам изкуството, което създавам с тялото си, според стандартите на жени като Джоузефин Бейкър, Еърт Кит и Грейс Джоунс, които разбиха бариерите пред това как изглежда да си овластен и да впрегнеш уникална въплътена чувствителност“, пише още звездата.
Певицата завърши с благодарности към Calvin Klein и фотографското дуо Мерт и Маркъс за това, че са ѝ осигурили място, на което да изрази точно това, което искала. Twigs е категорична, че не би променила нищо по кампанията си.