IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Твърде много голота – рекламата на Calvin Klein с FKA Twigs бе забранена във Великобритания

11 януари 2024 16 30

Причината – показвала певицата като сексуален обект

Снимка: Мерт Алас и Маркъс Пигот за Calvin Klein

Снимка: Мерт Алас и Маркъс Пигот за Calvin Klein

Реклама на модния гигант Calvin Klein с участието на FKA Twigs бе забранена във Великобритания, след като се появиха оплаквания за твърде разголените снимки. 

В сряда Службата за рекламни стандарти в Обединеното кралство обяви, че един от трите плаката от кампанията от април 2023 година представя 36-годишната певица като „стереотипен сексуален обект“. Резюме на решението на съвета гласи, че на една снимка „страна от дупето ѝ и половината от едната ѝ гърда са изложени“ в рекламата Calvins or nothing. Жалбата също така се позовава на снимки с Кендъл Дженър, в които моделът позира топлес с ръце, държани върху голите ѝ гърди. 

В двете жалби, които са получени от Службата за рекламни стандарти, снимките са обявени за „твърде сексуални“. Допълва се, че рекламата е „обидна и безотговорна, защото обективизира жените, и е неподходяща за показване в неспециализирани медии“

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by FKA twigs (@fkatwigs)

„Рекламата използва голота и се фокусира върху физическите характеристики на FKA Twigs, а не върху облеклото, до степен, че я представя като стереотипен сексуален обект“, казват от Службата, добавяйки че композицията на изображението поставя фокуса на зрителите върху тялото на модела, а не върху облеклото, което се рекламира. 

Според обобщението на решението, от Calvin Klein отговарят на критиките като казват, че „тези реклами са подобни на рекламите, които са публикували в Обединеното кралство в продължение на много години“. Модната компания казва, че е „добре известна с това, че е пионерска и прогресивна марка, която участва в редица партньорства, фокусирани върху справедливостта и равенството“ и отрече да е сексуализирала някой от моделите си. 

Според резюмето на Службата за рекламни стандарти, „Calvin Klein казват, че изображенията не са вулгарни и са на две уверени и овластени жени, които са избрали да се идентифицират с марката, и че рекламите съдържат прогресивно и просветено послание“

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Calvin Klein (@calvinklein)

Защитавайки количеството частична голота, представена в кампанията им, от марката повториха, че „рекламите са били за дрехи, включително бельо, и затова трябва да се очаква известна степен на голота“

След като участва в кампанията на Calvin Klein, Twigs беше специален гост на концерта на Мадона в зала O2 Arena в Лондон през миналия октомври. Тя сподели видео в социалните мрежи, на което танцува върху стол по средата на сцената, след което получава еротичен танц от трима мъжки танцьори, докато Мадона държи табела с надпис „10“. Накрая Twigs целуна един от танцьорите. 

Майкъл Б. Джордан вдигна градусите с гола кампания за Calvin Klein

Арън Тейлър-Джонсън – подаръкът за феновете от Calvin Klein

JungKook и Calvin Klein – когато младото поколение срещне класиката

Певицата отговори на критиките към рекламата ѝ, като публикува отново въпросната снимка в Instagram и заяви, че не вижда „стереотипния сексуален обект“, както са я нарекли в жалбите. „Виждам красива, силна, цветнокожа жена, чието невероятно тяло е преодоляло повече болка, отколкото можете да си представите“

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by FKA twigs (@fkatwigs)

Twigs допълва, че започва да вижда двойни стандарти, имайки предвид предишни и настоящи кампании на Calvin Klein, в които също участват полуголи модели. „Гордея се с физиката си и поддържам изкуството, което създавам с тялото си, според стандартите на жени като Джоузефин Бейкър, Еърт Кит и Грейс Джоунс, които разбиха бариерите пред това как изглежда да си овластен и да впрегнеш уникална въплътена чувствителност“, пише още звездата.

Певицата завърши с благодарности към Calvin Klein и фотографското дуо Мерт и Маркъс за това, че са ѝ осигурили място, на което да изрази точно това, което искала. Twigs е категорична, че не би променила нищо по кампанията си. 

За още новини от света на звездите и модата последвайте Tialoto в Instagram и харесайте страницата ни във Facebook

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари