IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Грижа за кожата след тренировка - най-добрите съвети за красота

23 юни 2024 16 30

Какво да направите след фитнес

Снимка: iStock

Снимка: iStock

Някои от нас обичат да стават рано, за да направят сутрешната си тренировка преди работа, докато други предпочитат да оставят изпотяването за вечерта. Така или иначе, едно нещо, което не трябва да пренебрегвате, независимо кога отивате във фитнеса, е вашата рутинна грижа за кожата след тренировка. 

Упражненията може да причинят изпотяване, което да доведе до запушени пори, акне или фоликулит. Търкането на кожата в тесните тренировъчни дрехи също може да доведе до дразнене и дори врастнали косми. Освен това фитнес залите и тренировъчните среди могат да съдържат бактерии, които да се прехвърлят върху кожата, потенциално причинявайки инфекции или обриви

Имайки предвид тази информация, експертите са съгласни, че е важно старателно да почиствате и овлажнявате кожата си след всяка тренировка. Ето как точно трябва да изглежда вашата рутинна грижа за кожата след фитнес. 

Грижа за кожата след тренировка - най-добрите съвети за красота

1. Измийте лицето си

Първата стъпка във вашата рутинна грижа за кожата след тренировка винаги трябва да бъде хубаво, нежно почистване, за да премахнете цялата пот и мазнини. Почистването е важно, тъй като остатъците, маслото и бактериите остават по кожата, а порите ви са отворени, което може да доведе до поява на пъпки. Притокът на кръв към кожата се увеличава и тя може да е по-чувствителна от обикновено, така че използването на нежен почистващ продукт е добра идея в този момент. 

почистване на

Снимка: iStock

Ако сте съгласни, дерматолозите препоръчват да направите двойно почистване, което означава, че ще започнете с почистващ продукт на маслена основа и след това ще продължите с такъв на водна основа. 

Ако сте в движение и нямате време да измиете лицето си, трябва да използвате кърпичка. Дерматолозите препоръчват използването на кърпички за лице с мицеларна вода, вливана в тях, тъй като те действат успокояващо на кожата.

2. Ексфолирайте лицето си

След почистване е време да използвате нежен ексфолиант върху лицето си. Ексфолирането е от съществено значение след тренировка, тъй като кожата ви е склонна към запушени пори от пот и мръсотия, полепнали по повърхността. Ексфолиантите се предлагат в различни формати – като течност, серум, тампони или маска – така че всичко е въпрос на предпочитание, когато избирате. Потърсете формули със съставки като алфа хидрокси киселина, бета хидрокси киселина, салицилова киселина или гликолова киселина.

3. Ексфолирайте тялото си

ексфолиране на

Снимка: iStock

След изпотяване от главата до петите е важно да ексфолирате и под врата. Според дерматологът д-р Джойс Парк, е добре да започнете с ексфолиращ гел за тяло, който помага за ексфолиране и овлажняване едновременно. Тя е фен на формули, които съдържат съставки като ретинол или салицилова киселина. Можете също така да увеличите ползите за изглаждане на кожата, като използвате ексфолираща ръкавица, докато се къпете.

4. Хидратиране и овлажняване

Има голям шанс кожата ви да е малко дехидратирана след тренировка, така че е важно да я рехидратирате. Попълването на кожата с витамини и хранителни вещества, които помагат за намаляване на зачервяването и рехидратирането е важно. 

Дехидратация, istock

Снимка: iStock

Започнете с хидратиращ и успокояващ кожата мист и използвайте продукти с хиалуронова киселина, зелен чай, розова вода или хамамелис. Използването на мист след тренировка е освежаващ и ефективен начин за възстановяване на влагата и добавянето на хранителни вещества. След като нанесете спрея за лице, трябва да намажете с лек овлажнител, за да увеличите още повече нивата на влага в кожата си. Освен това трябва да се пият много течности, за да се възстанови вътрешната хидратация.

5. Нанесете слънцезащитен крем

Прилагането на слънцезащитен крем за защита на кожата от ултравиолетовите лъчи е важно, особено когато използвате ексфолиращи продукти. Две до три дължини на пръста слънцезащитен крем са достатъчни за лицето и шията ви и не забравяйте да нанасяте отново на всеки два часа.

слънцезащита, SPF,

Снимка: iStock

Не забравяйте, че след тренировка не е единственото време за нанасяне на слънцезащитен крем. Ако ще се потите на открито, задължително трябва да използвате продукта и преди това, за да предотвратите вредното излагане на UV лъчи. 

За още новини от света на красотата и звездите последвайте Tialoto в Instagram и харесайте страницата ни във Facebook

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари