Факт е, че в днешно време повечето хора прекарват по-голямата част от деня си в офиса. Работната среда се превърна в не по-маловажна част от живота ни, отколкото семейната или тази на приятелското обкръжение.
Затова повечето от нас разбираемо се опитват не само да се приобщят към микросредата в офиса, а и се стараят да заемат определени социални позиции.
Разбира се, като във всяка една група от хора, и сред колегите се пораждат различни отношения – някои се сприятеляват, други образуват лагери. Настоящият материал е доста забавен и любопитен за тези, които обичат да си чешат езиците в офиса.
Оказа се, че клюките на работа могат не само да съсипят нечия репутация, но и да увеличат реномето на "жертвата", установиха американски социолози.
Екип от университета на Индиана разгледа "динамиката на силата" в организационните графики с разгръщането на една клюка.
Той установи, че на заседанията има отрицателно отношение към хората, за които се клюкарства.
Това проличава от сарказма в критиките или даването за пример на други колеги. Има случаи обаче, в които злите клюки могат да бъдат пренасочени и "жертвата" да излезе от тях с по-силни позиции.
Клюката е "форма на политика", която може да бъде оръжие срещу някого, или подарък. Ако хората говорят положително, тя може да повиши нечия репутация.
Изводите на социолозите Дона Едер и Брент Харгър се основават на двегодишно изследване на работната политика в градско начално училище, в което бил назначен нов директор.
Отношенията между учителите се влошили и когато опитите им да подават официални оплаквания били спрени, те започнали да използват клюките.
За съжаление в изследването не става ясно как клюките са се отразили в крайна сметка на екипа, но при всикчи случаи е имало някой засегнат от шушукането.
Директният подход, колкото и да е труден, си остава най-доброто решение на всякакви проблеми.