IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Етикет: Как да общуваме в работните онлайн чатове

28 декември 2019 12 00

Има правила, които са задължителни

Снимкa: Pexels

В ерата на технологиите общуването с колегите премина на ново ниво - сега работните моменти могат да се обсъждат не само лично или по телефона, но и в общи чатове.

Но е важно да знаем какви правила да спазваме при корпоративен разговор

Факт е, че денят в офиса не започва с чаша кафе, а с преглед на съобщенията в различните месинджъри, включително и фирмените.

Грамотността и любезността въобще не трябва да се обсъждат - те са задължителни. Ако в личните си чатове забравяте например запетаите, в корпоративните чатове не можете да си го позволите.

Същото се отнася и за публикуване на забавни снимки, които сте намерили в интернет или са изпратени от вашите приятели. Искате да ги споделите? Отидете в чатове, които не са свързани с работа. В работен чат е необходимо да се спазват правилата за бизнес кореспонденция.

Откажете се от гласовите съобщения. Първо, не всички служители имат възможност да го слушат. Второ, текстовите съобщения могат да се намерят в кореспонденцията, гласовите съобщения трябва да се слушат - това отнема много време. Трето, ефективността на текстовите съобщения е много по-висока, те определено ще бъдат видяни и прочетени от всички.

Що се отнася до гласовото съобщение- то често се възприема като грубо нахлуване в личното пространство, дразни събеседниците и е допустимо в съобщения от личен характер.

Аудио съобщенията са допустими само от шефовете, човек зад волана иили в друга подобна ситуация.

Напишете това, което искате, в едно съобщение. Нищо не дразни събеседниците повече от 25 съобщения с по една дума.

Избягвайте съкращения, които са разбираеми само за вас или за конкретна група хора. Искате да бъдете разбрани, изразете се по-ясно.

Отговорете подробно. Думата „не“ не е отговорът, ако говорим за работа в работен чат. Аргументирайте отговора си, за да не причините на никого ненужни пояснения и неясноти.

Ако искате да отговорите или пишете на някого лично, направете го. За тази цел има много възможности в месинджърите, не е задължително да пишете на опонента си „в личен имейл“. Просто поставете пред името на събеседника „@“ и той ще получи известие и всички участници в чата ще знаят, че сте отговорили. Друг вариант е да отговорите на съобщението на конкретен човек, а не просто да хвърляте мисли в общ чат.

Пишете конкретно за работния процес, не трябва да обсъждате любимите си телевизионни предавания, политика, религия и други противоречиви теми. Всъщност онези лидери, които въвеждат „правила за чат“ за подчинените си, постъпват правилно - има по-малко недоразумения и проблеми.

Използвайте всички възможности на месинджъра. Не забравяйте, че важните съобщения могат да бъдат запазени, така че по-късно да не ги търсите по време на чата. И за да подобрите ефекта в съобщенията си, можете да подчертаете думи и фрази с курсив или с удебелен шрифт.

По правило съвременният човек има няколко чата - по бизнес, само за комуникация, с единомишленици, за да обсъждат тези, които не харесват.

Въпреки това, понякога трябва да почивате от всичко това.

Последният съвет

Не позволявайте чатовете да заемат цялото ви време, включително свободното. Периодично прекъсвайте комуникацията, един прост пример е да изключете звука от работния си чат веднага щом приключи работният ден.

Автор на статията:
Галина Чолакова

КоментариКоментари