Работният ден е дълъг – започва рано сутрин и завършва в късния следобед. Почти никой човек не би издържал да прекара повече от осем часа в будно състояние и изразходващ енергия, без да сложи нещо в устата си. Оказва се, че много хора се хранят по три пъти на ден в офиса. Повечето работещи сутрин тръгват по-рано за работа, за да избегнат натоварения трафик в пиковия час. Затова те грабват нещо от хладилника или закусвалнята наблизо и по-късно го хапват в офиса. По обяд взимат купата с храната пред себе си, за да не изостанат със задачите. В късния следобед работещите отново са гладни и решават да хапнат нещо малко преди вечеря. Този начин на хранене обаче, може да доведе до негативни последствия за здравето и външния вид на човек.
Само за една година подобен хранителен навик може да ви донесе около 5 килограма отгоре, показват резултатите от ново проучване. Данните сочат още, че половината от анкетираните закусват и обядват на бюрата си, а един на всеки десет британци се храни по три пъти на ден пред компютъра. Четирима от всеки десет служители пък се отдават на изкушението и хапват по нещо сладко и нездравословно два пъти по време на работа. Половината от тях обясняват, че използват шоколадовите лакомства като източник на енергия, докато една пета твърдят, че чрез тях си повдигат настроението.
Доброто настроение може да се окаже ключов фактор за успешната работа, защото често служителите се чувстват уморени и отегчени по време на работния ден. Статистиката сочи, че работещите прекарват най-малко по 5 часа и 40 минути от времето си пред бюрото. Основните извинения за хранителните прегрешения на служителите са: голяма ангажираност и натоварване, както и прекалено дълъг работен ден. Според анкета най-популярният час за първото хранене в офиса е 09:58 часа. Служителят отделя средно около 23 минути от работния си ден, за да се нахрани.
За много работещи е трудно да спазват здравословен режим на хранене именно, заради средата, в която работят. Често там се говори за храна, а лакомствата са на всяка крачка (почти навсякъде има автомат). Скуката също оказва влияние. Повече от половината служители си носят закуска от вкъщи, но колегите, които раздават шоколади и сладкиши, могат да подведат една трета от хората. 45% от служителите пък мислят, че няма как да не пълнеят, заради естеството на своята работа, пише вестник Daily Mail.