IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Затворени у дома: 4 начина да се движите повече

23 март 2020 17 30

Успокойте нервите с упражнения

IStockphoto

Стоенето у дома в продължение на дни не е за всеки. Има хора, които са свикнали да водят по-активен начин на живот и затварянето в апартамента дори за два часа им действа потискащо. А какво да кажем за няколко дни? Те изпадат в истерия и започват да се хранят с вредни храни.

На никого не му е приятно, когато му забраняват да се разхожда в парка или да вижда приятелите си в любимото заведение, но бързото разпространение на COVID-19 изисква тези мерки.

Ако сте взели отговорния избор да си останете вкъщи – работите или просто сте в отпуск, имате нужда от разнообразие – нещо, с което да запълвате свободното време и съхраните не само психиката, но и физиката си.

Освен социалните контакти, кото все пак може да не прекъсвате чрез интернет, онова, което ви липсва по време на пандемията, е движението. Затова ви предлагаме няколко начина, чрез които да не го загубите докато сте се изолирали. Вижте как:

1. Ставайте на всеки час

Дали сте в офиса или работите у вас, не бива да забравяте правилото за ставане на всеки час. Това ще подобри концентрацията ви и ще ви помогне да раздвижите тялото, което започва да изпитва дискомфорт след продължително оставане на едно място.

Не се притеснявайте да станете и да обиколите всички части на апартамента. С тази кратка разходка ще се разкършите, а ако постоите малко на чист въздух – на прозореца или терасата, това ще ви освежи допълнително.

С този вид движение ще подобрите и циркулацията на кръвта в тялото.

танци у

IStock

2. Танцувайте

Дори и да работите всеки ден, намирайте малко време за себе си. Така например, след като приключите работните си задачи или в обедната почивка, си пускайте любимата музика и танцувайте. За предпочитане е музиката да е по-ритмична, за да може движенията ви да са по-бързи. По този начин ще натоварите различни части на тялото.

Как да намалим напрежението, когато сме затворени вкъщи

Танците са полезни за здравето на сърцето и подобряват настроението, което от своя страна може да намали безцелното ви похапване. Затова си направете един плейлист, който да си пускате, може той да е различен всеки ден. Ако имате деца, помислете и за тях, като танцувате заедно и се забавлявате.

клекове IStock

IStock

3. Правете клекове

Не е необходимо да сте във фитнеса, за да правите някои упражнения, с които може да си успокоите нервите. Вземете например клековете. Според проучване на „Proceedings of the National Academy of Sciences“, този вид натоварване подобрява активността на мускулите след седене и може да помогне при сърдечносъдови заболявания, диабет, затлъстяване и други.

Според фитнес инструктора Виктория Браун, може да правите клекове не само като станете от стола, а и докато си миете зъбите. Тъй като стоматолозите препоръчват това да бъде по-старателно, може да пробвате сутрин и вечер.

Ако пък имате удобен диван или някоя табуретка, си направете няколко серии от по 8-10 сядания.

йога мъж

IStock

3. Пробвайте йога пози

Доказано е, че практикуването на йога намалява тревожността, която много от нас изпитват тези дни. Мнозина мислят, че различните упражнения не са чак толкова натоварващи и с тях не могат да се раздвижат пълноценно, но грешат.

Ако от прекомерното стоене на едно място имате болки в гърба, може да направите позите уттанасана, гледащо надолу куче, детска поза. Докато при неприятно усещане в кръста са подходящи арда мациндресасана, битиласана пинит, триконасана, устрасана и други.

4. Спортно готвене – защо не?!

Ако работите по цял ден, а след това трябва да се погрижите за яденето на семейството, трудно ще отделите време за спортуване. Въпреки това, ако имате желание, може да се раздвижите пред печката. Докато наглеждате супата в тенджерата, направете няколко упражнения за гърба и раменете. А ако имате възможност, вземете стол и се качвайте и слизайте няколко пъти към шкафа с подправките. Дори когато сте заети да бъркате манджата, стягайте коремните мускули или тренирайте краката.

готвене IStock

5. Починете си от телевизора и мобилния

Липсата на достатъчно занимания и това, че сте разделени от близки и приятели, ви кара да запълвате свободното си време с гледане на телевизия или безцелно следене на социалните мрежи. Но това означава да прекарвате часове в една и съща поза без да се помръднете.

Фитнес специалисти предлагат да си направите по една почивка на ден, в която да затваряте електронните устройства и да тренирате. Така например, когато свърши филмът, вместо да започнете друг, направете определен брой коремни преси за 30 минути или си пуснете мобилното упражнение, чрез което да изпълните серия от различни активности, с които да се разкършите.

6. Изкачване и слизане по стълбите

Знаем, че в момента е рисковано да се срещате с много хора и дори да влизате в асансьора. Но все пак, от време на време, може да ползвате стълбите, за да имате движението, от което се нуждаете за деня. За целта използвайте време, когато няма риск да срещнете съседите си.

Качете се от първия до седмия етаж пеша или просто ползвайте стълбите на вашата площадка, за да направите серия от подскоци нагоре и надолу, като прескачате по една или две стълби.

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари