IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Нисковъглехидратна диета – как да се справите с лошия дъх?

5 юли 2020 13 30

Той често се появява при приема на повече мазнини

IStockphoto

Промяната в режима на хранене и повишаване на физическата активност са стъпка напред към отслабването и по-здравословния начин на живот. Но с тях идват и някои леки неразположения за организма, които за много хора са причина за колебание дали да продължат. Така например при спазването на вид нисковъглехидратна диета се получава лош дъх.

При кетогенната диета приемът на по-голямо количество мазнини е задължителен, при стандартната нисковъглехидратна диета също, за да може тялото да има достатъчно енергия, докато не приема захар. Освен кето грипа, главоболието и замайването в началото, кетозата върви и с неприятна миризма от устната кухина, която не идва от развалени зъби или плака.

По какво да познаете, че лошият дъх е заради нисковъглехидратната диета?

Повечето хора, които са на кетогенната или различните видове нисковъглехидратни диети, съобщават, че усещат нещо като метален вкус в устата. При тях организмът няма достатъчно захари и преобразува мазнините в енергия. Когато той разгражда допълнителни мазнини, се образуват кетони, които се отделят и чрез дъха. Някои от тях имат силна миризма, подобна на лакочистител.

Кетоните са безобидни вещества и се отделят чрез урината и издишване, но притесняват хората заради лошия дъх в устата. Но всъщност, това може да е добър знак, че режимът върви добре и тялото е в кетоза, при която се горят и повече мазнини.

лош дъх,

Колко дълго трае лошият дъх при нисковъглехидратните диети?

При някои хора този проблем може въобще да не се появи, докато при други той да бъде временен, зависи много от приема на храна, двигателната активност, пиенето на течности и други фактори. Най-често лошият дъх се усеща близо седмица след старта на новия начин на ядене, след ограничаване приема на въглехидрати. Той може да трае до няколко седмици.

Домашни средства за справяне с лошия дъх при нисковъглехидратно хранене:

нисковъглехидратна диета

IStock

#1. Пийте повече вода

Заедно с издишването, тялото ви отделя ацетон и кетони чрез уриниране. Останете хидратирани, пийте вода през целия ден, за да увеличите уринирането. Това помага за отделянето на кетони от тялото ви и подобрява дъха ви. Пиенето на повече вода може също да помогне за целите ви за отслабване.

#2. Яжте по-малко протеини

При тези режими въглехидратите намаляват за сметка на протеините и мазнините, например. Но понякога хората правят грешка, че ядат много по-голямо количество протеини. Това може да причини усещане за метален вкус в устата. Това се дължи на факта, че тялото разгражда протеина, за да произведе амоняк. Той е друг страничен продукт на метаболизма, отделящ се чрез издишване и уриниране.

Намаляването на протеина и увеличаване консумацията на здравословни мазнини – от авокадо, ядки, зехтин, може да подобри дъха ви, без да ви принуждава да нарушавате вашата диета.

яйца закуска

IStock

#3. Грижа за устната кухина

Миенето на зъбите два пъти на ден и ежедневното почистване с клечка или конец, може да намалят неприятната миризма в устата. Така ще се отстранят бактериите, които се натрупват между зъбите и в устната кухина и са предпоставка за лош дъх.

#4. Освежаващи лентички, дъвки и бонбони

Вярно е, че много от тях съдържат захар, но на пазара има и такива, които са предназначени за хора на кетогенна или друга нисковъглехидратна диета.

Дъвченето на дъвка или смученето на ментов бонбон, може да освежи дъха ви временно и да ви избави от металния вкус.

нисковъглехидратна диета

IStock

#5. Леко увеличаване на въглехидратите

След първите няколко седмици човек сам разбира от какво има нужда тялото му. Ако не можете да се справите с лошия дъх или се чувствате отпаднали, пробвайте да увеличите малко въглехидратите и вижте дали ще има промяна.

Пример – ако ядете 15 грама въглехидрати на ден, прибавете още 15, за да видите дали дъхът ви ще е различен. След това използвайте средство, с което да измерите нивото на кетоните в тялото. Това „сверяване на часовника“ ще ви помогне с менюто в следващите дни, за да не излизате от кетоза.

Тази статия дава само насоки за нисковъглехидратните диети, но не може да замени консултацията с диетолог или друг специалист по хранене!

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари