Няма съмнение, че авокадото е една от най-популярните суперхрани през последните няколко години. Плодът е не само вкусен, но и „бомба“ от полезни вещества. Пълен е с голямо количество калий, натрий, магнезий, желязо, фолиева киселина, фибри, полиненаситени, мононенаситени и наситени мазнини, витамини С и E.

В 21 грама или едно авокадо има около 250 калории, а по принцип правилото е да ядем до 200 на ден. Затова е по-полезно да похапваме по половин плод.

Какво се случва с тялото при приема на това количество авокадо?

1. Усещаме ситост за по-дълго време

Реално погледнато, в сравнение с другите плодове, в авокадото има голямо количество мазнини, които спадат към полезните. Те и голямото съдържание на фибри дават енергия на тялото и задържат ситостта му за по-дълго. Влакната също подобряват храносмилането и работата на отделителната система. Затова много хора, които са на диета, консумират авокадо.

2. Човек изглежда по-млад

Калций, желязо, магнезий, витамини и антиоксиданти – тези полезни вещества се грижат за здравето на кожата и косата. Лутеинът и зеаксантинът, които съдържа авокадото, имат противостареещи свойства. Те създават и защитна бариера на кожата, която намалява вредното влияние на ултравиолетовите лъчи.

3. Рискът от сърдечносъдови проблеми намалява

Ненаситените мазнини са полезни за здравето на сърцето. Фолатите и витамин Е в авокадото също спомагат за намаляване на риска от сърдечносъдови заболявания. Похапването на половин авокадо на ден е напълно достатъчно, за да подобри нивото на добрия холестерол.

4. Понижава се рискът от поява на рак

Изследванията показват, че редовната консумация на зеления плод понижава риска от развитие на рак на устата, гърдата и простатата. Това се дължи на фитохимикали – биоактивни вещества, които действат като антиоксиданти.

Четете още:

Авокадо – кои са страничните му ефекти?

Суперхрани за лице

Кои храни подобряват растежа на косата?