IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да разберете, че тялото ви има нужда от почивка?

14 август 2019 07 40

Сигналите, за които трябва да внимавате

Снимка: Pixabay

Снимка: Pixabay

Всички сме преминавали през този период – точно когато влизате в ритъм и започвате да се наслаждавате на тренировките си, изведнъж тялото ви започва да отказва. Краката и ръцете треперят и нямате желание за нищо. Това е знак, че сте се претоварили и организмът ви има нужда от почивка.

Ноам Тамир е собственик на фитнес център и е помагал на много хора с възстановяването след тренировки. Пред CNN той говори за това как трябва да разчитаме сигналите на тялото и кога е време да спрем за малка почивка.

„Когато тренирате, вие причинявате лека травма на организма. Най-общо казано, с всяко упражнение, вие много леко разкъсвате влакната на мускулите. След това те се възстановяват и стават по-здрави“.

Според Тамир, колкото повече тренирате, толкова повече стресирате тялото и забавяте процеса на възстановяване. По този начин си причинявате повече вреда, а не подобрявате състоянието си.

Все пак упражненията не влияят само на външността, а и на процесите вътре в тялото. Те могат да окажат въздействие върху храносмилателната система, бъбреците и хормоните.

Тялото ви има начини, по които да ви подскаже, че е претоварено. Хубаво е да се вслушате в тях преди да пострадате сериозно и да се сдобиете с някоя неприятна контузия.

Постоянно ви боли нещо

Да, мускулната треска след интензивна тренировка е напълно нормална. Тя често се появява при хора, които тепърва навлизат в света на фитнеса и тялото им се опитва да се приспособи към новия начин на живот.

С напредването на посещенията в залата, трябва да започнете да се чувствате по-добре. Ноам Тамир споделя, че времето за възстановяване на различните групи мускули варира между 24 до 48 часа.

Ако след това време отново чувствате болка, това е знак, че претоварвате тялото си. Според учени, претоварването се характеризира като състояние, в което атлетът е в постоянен стрес от тренировките и стига до положение, в което няма достатъчно време за почивка.

Затова, ако изпитвате болка в мускулите или друга част на тялото, получавате все по-често контузии или пък се разболявате по-често, това означава, че трябва да поспрете за малко с фитнеса. Починете си добре, за да може тялото ви да е в оптимална форма за следващите тренировки.

Умора и лошо настроение

Честата смяна на настроенията, депресията и умората са много ясни знаци, че тялото ви се нуждае от голяма почивка. Всеки фитнес треньор ви казва, че упражненията ще ви накарат да се чувствате по-добре и след всяка тренировка ще бъдете по-щастливи.

Това се дължи на повишеното ниво на ендорфин, известен още и като хормон на щастието. Освен това, той се грижи и за това мозъкът да не мисли за умората, което ни дава още сили в залата.

Все пак, в тялото се съдържа и кортизол, който се асоциира със стреса. При прекомерното трениране, нивата му се покачват и могат да навредят на психическото състояние на човек.

Когато усетите, че се дразните на околните повече от обикновено, хубаво е да помислите за лека почивка преди следващото посещение в залата.

Сърдечният ви ритъм не е нормален

Най-добрият начин, по който може да следите физическото си състояние, е като проверявате периодично пулса си. Ноам Тамир споделя, че е добре това да се прави сутринта след като сте станали от сън.

„Ако е над нормалното, това означава, че тялото не е готово за сериозна тренировка“. Според учени, ниският сърдечен ритъм също е индикация, че сте прекалили с упражненията.

Ако искате да сте напълно готови за деня и за тренировка, проверете пулса си още сутринта. Ако намирате нещо, което ви притеснява, хубаво е да си останете вкъщи и да починете, а не да претоварвате още тялото си.

Схванати сте

Едно от най-неприятните неща след фитнес е да получите схващане на мускулите. Това се получава, когато те не са напълно възстановени от предишни тренировки и вие допълнително ги стресирате.

„Ако тялото ви не е готово на 100%, можете да предизвикате много по-големи неприятности, правейки още упражнения“, споделя Тамир пред CNN.

Тоест, ако правите една и съща тренировка няколко дни подред без да се възстановявате достатъчно, това ще предизвика сериозни контузии.

Тамир съветва да правите разтягания дори в дните си на почивка, за да запазите тялото си подвижно и да предотвратите травмите.

 

Снимки: Pixabay

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари