IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да се справите с емоционалното хранене

27 септември 2020 15 00

Победете го с тези трикове

Снимка: Istockphoto

Ядем, не само когато сме гладни или само за да заредим тялото с енергия. Често посягаме към различни изкушения и когато емоциите ни са нестабилни или сме стресирани. Емоционалното хранене е голям проблем особено за тези, които се опитват да намалят теглото си. Храната осигурява комфорт и то не каква да е храна, а често по-нездравословните рафинирани захари в опаковка.

Дори да имате желязна воля и да следвате режима си ревностно, има моменти, в които е трудно да контролирате поривите си за нещо, което да ви успокои.

Как да се справите с емоционалното хранене?

Водете си дневник

Пишете всеки ден какво ядете. Това ще ви помогне да следите храната си и да ядете по-малко и по-качествена храна. Виждайки написаното, вие ще взимате осъзнати решения затова как да се храните и вероятността да залитнете към „забранени“ храни е много по-малка.

Медитирайте

Медитацията и други трикове за бързо сваляне на стреса ще ви помогнат да живеете по-спокойно, което пък ще намали рязко моментите, в които ще искате да посегнете към нездравословна храна.

Следете тялото си

Преди да се нахвърлите на някаква храна, дефинирайте дали наистина сте гладни или не. Ако сте яли преди час-два има голяма вероятност да изпитвате емоционален, а не физически глад. Може и да сте жадни! Често бъркаме глада с жаждата. Изпийте чаша вода и ако продължавате да усещате „глад“, по-добре пробвайте да хапнете плод.

Ангажирайте ума

Ако бездействате, вероятността да мислите за ядене и да посягате към него от скука се увеличава. Ангажирайте ума си постоянно с нещо, за да се разсейвате от безсмислено и безразборно хранене. Не е нужно да извършвате „тежка умствена дейност“. Дори гледането на филм, разходката или четенето на книга са начин да озаптите „фалшивия глад“.

Не дръжте тялото гладно

Най-често срещаната грешка, която хората правят, когато искат да намалят теглото си, е да гладуват. Да, ако поемате малко храна, ще поемате и малко калории, но самоконтролът ви в даден момент ще изчезне и ще съсипете всичко, нахвърляйки се на високо калорични и вредни храни. Също така, ако сте постоянно гладни, ще бъдете нонстоп в лошо настроение.

Освен това, ако жадувате за нещо сладко, винаги може да изберете здравословен вариант като парче черен шоколад, сушен плод или мед.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари