fallback

Яйцето като вдъхновение за пролетна мода

23 April 2021 08:30

От жълти нюанси до яйцевидни форми, този стил е навсякъде

Всеки реагира по различен начин на стреса и след една година споделен хаос наяве излязоха няколко непредсказуеми модни тенденции. Видяхме как инфлуенсъри и известни личности започват да отглеждат пилета, както и как една тениска със сандвич с яйце се разпродаде за минути.

Дизайнерите от Edie Parker до Bottega Veneta започнаха да продават дрехи във формата и цветовете на яйцето, като последната марка дори наскоро пусна и колекция обувки с името „Яйчен жълтък“. Други пък имат детайли, които приличат или в действителност са яйца. Пролетта официално е тук и изглежда, че най-голямата модна тенденция за сезона са яйцата, които изведнъж заляха пазара.

A post shared by JAIDI FINDS (@jaidifinds)

Обсебването от яйцата не е нещо ново. Ако си спомняте, през 2019 година снимка на едно яйце подобри рекорда за най-харесван кадър в социалната мрежа Instagram. Пандемията само усили силата на този източник на протеин, придавайки му неочаквано значение. След повече от година, в която бяхме затворени, уплашени и разделени един от друг, никак не сме изненадани, че залитаме по нестандартна мода, която да включва яйца.

Колкото и да не ни се вярва, яйцевидната мода ще бъде навсякъде. Дори една от най-известните създателки на странни аксесоари с мъниста следва тенденцията. Сюзън Александра направи чанта с голямо, жълтеникаво перлено яйце, точно като онова, което бихте открили в сандвич или салата. Тя предлага и щипка за коса със същия детайл. В ярък небесносин нюанс със своя почти неонов жълтък, чантата е закачливо допълнение към всяка дреха.

A post shared by Susan Alexandra (@susan_alexandra)

„Правя всичките си неща със символика, а яйцата представляват прераждане и ново начало“, казва Александра пред InStyle. Според нея, това е очарователен и визуално привлекателен детайл, който е едновременно старомоден и иновативен. Колекцията ѝ е направена в сътрудничество с местен производител на яйца, като хората, закупили чантата или щипката за коса, могат да получат кора с пресни яйца, като в същото време производителят дарява част от продукцията си на уязвими общности в Ню Йорк.

Що се отнася до висшата мода, не мислете, че в нея няма да намерите яйцето. За пролетната колекция на луксозната испанска марка Loewe дизайнерът Джонатан Андерсън направи обемни дрехи – силно издути, заоблени ръкави и поли, които доста приличаха на твърдо сварено яйце. Louis Vuitton също представиха палта и якета за пролет 2021 в цветовете на яйцето, а няколко сезона по-рано пуснаха на пазара перфектно оформена яйцевидна чанта, наречена LV Egg Case.

Пролетната колекция на талантливия дизайнер Каролайн Ху през 2021 година е направена изцяло в белия цвят на яйчената черупка, като една рокля дори прилича по форма на белтъка, който може да откриете в салатата си. Палтата на Prada за пролет 2021 година са в цвят, който може да бъде описан само като твърдо сварен жълтък. Колекциите на Comme des Garcons и JW Andersons за есен 2021 също показаха много кръгли, подобни на пашкули дрехи в цветовете на яйце.

A post shared by Gucci Official (@gucci)

За тази нова тенденция можем да благодарим на Симон Роча. Преди няколко сезона тя започва да произвежда елегантни чанти във формата на яйце, използвайки цветове като мраморнорозово, черна кожа и перленобяло, а за пролетта на 2021 година представи перлени огърлици, инкрустирани със скъпоценни камъни и мъниста. „Проектирах перленото яйце, тъй като исках да взема нещо класическо и да създам нещо изискано и забавно“, казва Роча пред InStyle. Подобно на истинско яйце, дизайнът служи като топла, крехка и женствена защита на това, което се намира вътре.

Един от любимите бижутери на модната индустрия е Софи Бухай, която продава висулки с яйца от 2015 година. През тази година тя ги смята като запазена марка на своята фирма. „Винаги съм била привлечена към яйцето като символ на живот, плодородие и чистота“, казва тя пред InStyle. Допълва, че обича сюрреалистичната представа на сребърното яйце около врата на жената. Тя предлага аксесоарите и в златно.

A post shared by Sophie Buhai (@sophiebuhai)

Модата с яйцето може да бъде проследена стотици години назад и е почти невъзможно да бъде премахната. Вероятно сте чували за Faberge – марката бижута, основана през 1842 година, продължава да прави луксозни яйца за милиони долари. Тази година гигантът дори направи колаборация с Game of Thrones за създаването на 18-каратово яйце от бяло злато с диамантена обвивка и дъгови лунни камъни. Цената му е 2,2 млн. долара.

През 2021 година модата се фокусира върху комфорта. Много хора размениха дънките с анцузи, роклите с тениски и официалната чанта с раница. Сега, когато мнозина от нас започват да изпитват все по-голямо желание да излязат от дома си, модата намери нов начин да създаде комфорт. Колкото и странно да звучи, той е вдъхновен от храна.

Автор на статията:
Дарена Найденова
Сподели
мода тенденции яйце пролет
0 коментара
fallback