IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Chernomore Start.bg Posoka Boec

Gucci се вдъхнови от киното за последната си кампания

30 август 2022 10 50

Познати сцени от големия екран се пренасят в модата

Снимка: БГНЕС

Снимка: БГНЕС

Модата и киното често се преплитат, като едното винаги оказва силно влияние върху другото. И една модна къща вече е по-запозната с потапянето на своята история в света на киното.

След като гледахме истинската история на семейство Гучи, едноименният моден гигант се вдъхнови от някои от най-емблематичните филми на Стенли Кубрик за последната си кампания. Тя ще носи името Exquisite, в която се пресъздават разпознаваеми сцени от култовите класики на режисьора.

В поразителните образи на кампанията, уловени от прочутото фотографско дуо Мер и Маркус, творческият директор на италианската модна къща Алесандро Микеле съчетава стил и кино, като пренася характерната естетика на марката в света на филмите. Рокля на Gucci в ментовозелена баня на хотела от „Сиянието“, екстравагантна рокля от тюл в космически кораб и палто от изкуствена кожа, допълнено с бижута от перли и кристали сред хора, носещи маскарадни маски, са само някои от сцените в Exquisite.

„Като акт на любов реших да пресъздам отново филмите на Кубрик, използвайки сърцевината на неговия пламенен подход. Позволих си да ги разглобя, смеся, присадя и сглобя отново“, обяснява Микеле в прессъобщение. Допълва, че се придържа към своята творческа практика, като първоначално е изгледал всеки един филм много внимателно, преосмислил е видяното и след това е вкарал своите дизайни в сцените.

Придружаващото колекцията видео разиграва различни сцени от филмите, пресъздадени с дизайни от последната колекция на Микеле, която дебютира на Седмицата на модата в Милано тази година. Добре познатите партитури от филмите се изпълняват във фонов режим и задават смразяващ, но магически тон на късометражния проект.

Микеле улавя викторианската епоха на „Бари Линдън“ със спортно облекло на Gucci, трансформирано в модата на Ренесанса. Друга сцена показва вдъхновението от героинята на Никол Кидман – Алис Харфорд в „Широко затворени очи“ – с черна сатенена рокля. Мъжкото облекло на марката продължава атмосферата на антиутопичен криминален филм от 70-те години, известен още като „Портокал с часовников механизъм“. Снимките пък улавят сцените толкова изящно, че те наистина изглеждат като взети от филм.

„С Exquisite продължаваме да съчетаваме високо и ниско, този път съгласувано и с граматиката на великия режисьор“, казва Микеле. Избира Кубрик, защото смята, че той е част от колективното въображение на света и неговите филми са класика за всеки, който обича киното.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари