IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Изтъняла коса – увеличете приема на протеини

30 април 2021 12 00

Ето на кои храни да наблегнете при проблема

IStockphoto

След обилното капене на косата, изтъняването ѝ е друг често срещан проблем в началото на пролетта. Той се наблюдава най-вече при хора, които не са се хранили разнообразно през зимата и имат недостиг на определени витамини и минерали. При други се наблюдава при хормонални проблеми, стрес или след боледуване и изтощаване на организма.

А когато косата изтънява и космените фоликули се променят, това води до допълнително косопад и още стрес. Получава се един затворен кръг, от който има излизане, ако посетите лекар навреме и промените начина си на живот.

Откъде да започнете, за да се справите с изтънялата коса?

Променете хранителния си режим

За да имате по-здрава, гъста и лъскава коса, ще трябва да преоцените начина, по който се храните. Осигурите ли на тялото си пресни плодове и зеленчуци, както и достатъчно вода и други течности за хидратация, ще усетите разликата.

Веднага щом забележите, че косата ви изтънява, увеличете приема на протеини на дневна база. Това означава да консумирате повече мляко и млечни продукти, яйца, боб, соя, пилешко месо и морски дарове, пише Bebeautiful.

балсам за

IStock

Не пропускайте балсама

Понякога се къпем набързо и забравяме да си сложим балсам. Но това е грешка, с която само помагаме на косата да изтънее или капе.

Неизползването на този продукт за коса може да доведе до дехидратация, цъфтеж или начупване на краищата. Ето защо е добре да разчитате на балсам, който овлажнява и придава по-добра текстура на кичурите.

масаж, жена,

IStock

Правете си масаж на скалпа

Може би рядко го правите, но масажът на скалпа си има своите предимства. Той не само раздвижва кръвообращението в тази част на главата, а и влияе благоприятно за заздравяването на космените фоликули, което предотвратява изтъняване и косопад.

Правете бавни кръгови движения с върха на пръстите, така че да намалите стреса и да подобрите циркулацията на кръвта в скалпа. Масажът може да бъде на суха коса, с няколко капки бадемово или кокосово масло. Или пък под душа, докато разнасяте шампоана по главата.

Кои храни да включите в режима си – за консумация или домашни маски?

яйца закуска

IStock

Яйца

Те са отличен източник на протеини и съюзник в борбата с изтъняването. След 2 седмици, в които ги консумирате, косата ще стане по-плътна и лъскава.
Освен това жълтъкът на яйцето поддържа влагата в косата и скалпа.

Все пак, за да не прекалите с приема на този животински продукт, може да си направите и домашна маска. Смесете 1 яйце с 1 супена лъжица зехтин и разбъркайте. Нанесете от корените към върховете. Стойте около 15 минути, след което изплакнете само с хладка вода и нанесете балсам. За по-добър резултат, повторете още един път седмично.

авокадо -

IStock

Авокадо

Това е най-използваната суперхрана през последните няколко години. Но плодът не става само за гуакамоле или салати. Той е богат на антиоксиданти, с които да подхраните косата си.

Консумацията на авокадо или маската с него спомага за по-дълбоко подхранване, както и за ускоряване на растежа.

Най-хубавото е, че може да намачкате 1 добре узряло авокадо и банан, като изядете половината, а останалото използвате за маска.

Сместа се нанася върху косата и се оставя да действа около 20 минути. После се изплаква с мек шампоан и се ползва балсам според типа коса.

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари