IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

4 начина за подготовка за новата работна седмица

3 ноември 2019 10 00

Има няколко лесни неща, които да направите

Снимка: Pixabay

Неделя. Много от нас посрещат този ден със смесени чувства. Хем е почивен, хем обаче означава, че след 24 часа на хоризонта отново ще се покаже понеделник и трябва да тръгнем рано сутрин към офиса.

Работната седмица започва, а тя е тооолкова дълга, че трудно можем да издържим до петък. Доста хора дори изпадат в лека форма на депресия, а други се изнервят допълнително с наближаването на понеделник.

Според проучване, провело се сред 1000 работещи участници, 81% от тях са отговорили, че се чувстват доста по-неспокойни с напредването на неделните часове. Психолозите наричат това състояние „предчувстващо безпокойство“. Иначе казано – организмът знае, че му остават само няколко часа почивка и започва да се тревожи за следващите 5 дни.

седмица

Снимка: Pixabay

Две трети от изследваните споделили, че страдат от нередовен сън преди първия работен ден. Това състояние, както и безпокойството, се наблюдава при всички, дори и при тези, които твърдят, че обичат работата си.

Учените обясняват този период с увеличаването на адреналин в организма, което задейства т.нар. рефлекс „fligth-or-fight“. При него дишането се учестява, а пулсът и кръвното налягане скачат изведнъж. Мозъкът започва да приема сигнали, сякаш тялото се намира в опасност и започва да освобождава кортизол – хормона на стреса.

Ако човек не се успокои, хормонът продължава да се освобождава и по този начин тялото не може да се успокои. Затова и губите сън преди работа, както и започвате да се чувствате по-нервни.

Ако усетите такъв вид състояние, има няколко начина, по които може да се справите. В нашата галерия може да видите 4 предложения, които да ви помогнат преди началото на работната седмица.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари