IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да избегнете есенната умора?

17 септември 2019 08 30

Променете хранителния режим

Istockphoto

Липса на концентрация, главоболие, умора. Това изпитват много от нас с настъпването на есента. Рязката смяна на топлия с по-студения сезон се отразява зле на организма, най-вече на психиката. Тялото, което доскоро е било с по-малко дрехи, трябва да свикне с по-ниските температури, мозъкът също се нуждае от адаптация. 

Ако се чувствате отпаднали малко след почивката наморе, то сигурно имате есенна депресия или недостиг на някои хранителни вещества. 

Мисълта, че есента вече е тук, навън духа и падат листа от дърветата, прави хората по-тревожни. Неприятното усещане се засилва и от притеснението, че зимата е все по-близо. 

умора

Istockphoto

Как да се справите с есенната умора? 

Промяната в начина на живот е онова, което ще ви помогне да се почувствате по-добре или да избегнете есенната депресия. На първо място помислете как се храните. Приемате ли повече вредни храни, ще ставате все по-трудно сутрин и няма да имате тонус през деня. Заменете ги със свежи плодове и зеленчуци, както и пасищно месо. 

Наблегнете на зеленолистните растения, с които ще си набавите желязо. Спанак, зелен фасул, кейл, рукола - всички те са богати на минерала, който насърчава производството на червени кръвни телца и предпазва от анемия. Освен това тези зеленуци са пълни с витамин С, който помага на тялото да усвои по-лесно желязото. 

Бананите са друга храна, на която да наблегнете с настъпването на есента. Фибрите в плода поддържат нивото на кръвната захар за деня и зареждат с енергия, която е необходима преди и след голямо физическо натоварване. 

Не забравяйте да си вземете няколко вида ядки, които може да ядете за следобедна закуска. Те са източник на протеини, витамин В и К, както и минерали като желязо и магнезий. Тези вещества помагат на тялото да се справи с умората и оксидативния стрес, който вреди на клетките и причиняват отпадналост. 

умора

IStockphoto

Ограничете употребата на алкохол и цигари

Тези вредни навици, в комбинация с по-честа консумация на кафе и недоспиване, само увеличават дискомфорта в тялото. Налице са главоболие, сърцебиене, тежест в гърдите, липса на концентрация и замайване. За сметка на тях пийте повече вода и се движете повече. Може да си купите и комплекс от витамини, с които да се подсилите и подготвите за зимата. 

По-качествен сън

Ако си лягате твърде късно и трябва да ставате много рано, не се чудете, че ви липсва енергия. Необходими са ви 7-8 часа сън, за да бъдете добре отпочинали на сутринта. Използвайте и уикендите, за да си подремнете следобед. 

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари