IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Джоан и Дани – тандем в йогата и любовта

13 май 2020 17 40

Семейството дава безплатни онлайн уроци заради изолацията

Мони Франсес

„Йога за здраве“. Така се наричат безплатните уроци, които йога инструктор дава всеки ден във Facebook заради извънредното положение. След като затваря залите си в София, Даниел Петров решава да предава своята практика онлайн, за да е достъпна за всеки от последователите му, много от които са останали без доходи. В нея включва и жена си Джоан.

Даниел Петров е основател на йога клуб „Скорпион“. Занимава се със системата от физически, умствени и духовни практики от 30 години. Той е многократен световен йога шампион, както и трикратен абсолютен български шампион. Член е на Световния съвет по йога, автор на книгата „С йога до 100 години“.

Йогата събира българина и филипинката

Даниел Петров

Даниел Петров и Джоан Гонзага са семейство от малко повече от година. Срещат се по време на йога лагер във Филипините и любовта между тях пламва. Подписват точно на Свети Валентин 2019 г., а през юли узаконяват съюза си в България.

„Аз посях семето на йога в Джоан, тя не беше практикувала преди това, но си има собствена система от упражнения за поддържане на фигурата. Сега я комбинира с йога и това дава фантастични резултати!“, споделя той. Като негова ученичка, тя бързо напредва, но все още не знае добре имената на позите, защото българският език ѝ е доста труден.

"Харесва ми да правя йога абсолютно всеки ден. С нея се чувствам по-жизнена", казва от своя страна Джоан.  Тя не крие, че обича да си похапва, но като тренира редовно, има здрав метаболизъм и нищо "не й се лепи". 

Изолирани вкъщи с домашни гозби

Джоан и Дани обичат да се хранят здравословно. Наблягат на домашно приготвените ястия, като менюто им не се различава по нищо от това преди извънредното положение. На масата им често има по нещо от филипинската, азиатската и европейска кухня. Обожават да си приготвят и палачинки с шоколад за закуска, стоейки #ОтговорниВкъщи. Иначе похапват и хляб, който сами си месят и пекат.

„Джоан е професионален готвач. Завършила е колеж за хотелиерство и ресторантьорство. Направо е шеф в кухнята – всичко, което сготви, е уникално вкусно“, обяснява Петров, който често бива изненадан от нейните специалитети.

Кои са най-големите предимства на йогата по време на изолация?

Даниел Петров

1. Лек срещу обездвижване

Семейството прави йога всеки ден, за да се справи с липсата на движение, а и за да релаксира. Практиката им е подходяща за укрепване на мускулите. По думите на инструктора, така наречените изометрични упражнения имат антицелулитен ефект – нещо от което се нуждаят много мъже и жени, които си стоят вкъщи повече от два месеца.

„Такива например са позите лодка, скакалец, полуклек (йогийко столче) и други“, казва още Даниел. Според него, много хора подценяват йогата, защото смятат, че с нея не могат да се натоварят достатъчно или да се изпотят, но това не е така.

„Йога може да се практикува и от спортно неподготвени хора, както и от непластични. Аз не съм от най-гъвкавите, но практикувам всеки ден и се чувствам млад и здрав!“, обяснява още той.

За Петров йогата е „еликсир за нашите мускули и стави“, които залиняват заради продължителното стоене на едно място.

2. Помага за подсилване на имунната система

„Йогата има засилващ имунитета ефект. Многото дихателни упражнения и обърнати пози, например свещта, дават най-силен профилактичен ефект“, казва йога инструкторът.

Петров дава за пример дихателните упражнения, които имат ключова роля в борбата с вирусите, настинките и грипа. Редовното им практикуване помага за работата на имунната система, която е подложена на изпитание по време на изолация. Той препоръчва техниката Капалабхати, която се използва за прочистване:

„Сядаме в удобна поза с кръстосани крака, най-лесната е турски седеж. Изправяме хубаво гърба, дланите са на коленете, бавно вдишваме с корема и рязко издишваме. Това се повтаря от 10 до 50 пъти, след което вдишваме и издишваме пълно и стягаме седалището, глътваме корема и блокираме брадичката в гръдната кост. Така задържаме докато не ни се додиша, след което вдишваме“.

Даниел Петров

3. Намалява стреса и депресивните мисли

Йогата има релаксиращ и антидепресивен ефект. Също така влияе положително при стрес и проблеми с психиката. Петров посочва още, че последната част на практиката е именно релаксация, с която човек освобождава тялото от негативните мисли и емоции.

Има много пози, които са за намаляване на стреса. Например шавасана, мост, конасана, котешки гръб и други. „Най-релаксиращата от тях е шавасана. За нея трябва просто да легнем по гръб и да се отпуснем. Ефектът от нея се засилва, ако се отпуснем – от пръстите на краката до косата, като си представяме красиви природни картини“, уточнява Даниел Петров.

4. Извайва тялото

Освен че чрез различните упражнения се работи за проблемни мускулни групи като седалище, корем, бедра, йогата има подобряващ метаболизма ефект. „Оттам се получава борба с първопричината на целулита и наднорменото тегло“, казва още инструкторът и посочва, че неговите ученички са с най-хубавите тела.

Даниел Петров

Практикуване на йога – сутрин или вечер?

За да се докоснат до положителния ефект на йогата, хората могат да я практикуват сутрин, вечер или в друго удобно за тях време. Важното е да имат достатъчно място и удобна постелка, както и достатъчно свободно време.

„Хубаво е преди йогата да не сте консумирали големи количества храна и течности, тъй като ще ви тежи и създава дискомфорт... Ако сте жадни, разбира се, може да утолите жаждата с няколко глътки вода“, пояснява Петров.

Сутрешната йога спомага за раздвижване на тялото, което е стояло в една и съща поза през нощта. Тя повишава тонуса и е отличен старт на деня. Вечерната практика също е много полезна, като с по-сложни пози се работи за различните части на тялото.

Снимки: Мони Франсес/ Даниел Петров, личен архив

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари