IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Passion fruit – плодът, от който се нуждаете това лято

10 юли 2020 16 30

Вижте кои са ползите от консумацията на маракуя

IStockphoto

Знаете ли какво е passion fruit? В социалните мрежи все по-често виждаме хаштаг с тези думи, а когато си купуваме козметика, те присъстват на етикетите. Всъщност с тях се означава маракуята или както още я наричат „плод на страстта“. 

Тропическият плод расте в Южна Америка, но през последните години се култивира и отглежда в страни като Шри Ланка, Израел, Нова Зеландия, Хавай и други. Името му произлиза от думата „maraú-ya”, която в превод от езика на южноамерикански индианци, означава “плод, ядящ се на един дъх“. И това наистина е така – независимо дали по-тъмна или по-светла, маракуята притежава уникален вкус и аромат. 

Какво представлява един passion fruit? 

Има два вида маракуя. Те са различни по форма и външен вид, но не и на вкус. Единият плод е с лилаво-кафяв цвят и по-малки размери – като на яйце. Другият прилича малко на портокал, но окраската му е по-скоро яркожълта. 

Разрязвайки плода, вътре ще видите множество семена и нещо като желе. Кората му не се яде, но понякога я използват за извличането на масло. 

маракуя, плодове,

IStock

Какъв е хранителният състав на маракуята: 

Фосфор, ниацин, витамините А, В6 и С, са от хранителните вещества, които са в най-големи количества в тропическия плод. 

В 100 г пасирана маракуя има: 

– 229 IU (международни единици) витамин А; 
– 63 мг калий; 
– 5 мг магнезий; 
– 5,4 мг витамин С; 
– 2 мг калций; 
– 0,29 мг желязо; 
– 1,9 г фибри. 

* По данни на Medicalnewstoday

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публикация, споделена от @dan_baine на

Кои са най-големите ползи от консумацията на passion fruit?

маракуя, десерт

IStock

1. Подобрява храносмилането

Фибрите в маракуята са диетични и са изключително важен компонент във всяка диета. Те подобряват работата на храносмилателната система, защото поддържат здравето на червата. Приемът на плода предотвратява запек. 

Според американско проучване, цитирано от Medicalnewstoday, препоръчителният дневен прием на маракуя за жените (възраст 19-30) е 28 г, докато при мъжете на същите години е 33,6 г. 

2. Помага при диабетици и хора с инсулинова резистентност

Сърцевината на плода, която се яде по различни начини, има нисък гликемичен индекс и високо съдържания на фибри. Това го прави предпочитан от хора с диабет или инсулинова резистентност. 

Плодът на страстта не причинява рязко покачване на кръвната захар. Ето защо от Американската диабетна асоциация го препоръчват в списъка с плодове, подходящи за диабетици. 

тропически плодове,

IStock

3. Подмладява кожата 

Маракуята съдържа доста антиоксиданти (витамините А, С и В), а те са изключително полезни за кожата. Действат противостареещо, като намаляват производството на свободни радикали. 

И след като нивото на свободните радикали е по-ниско, кожата е по-млада и опъната.  От друга страна плодът е с противовъзпалителни свойства и затова често влиза в състава на козметични средства. 

4. Подсилва имунитета 

Желето или сокът от маракуя са пълни с витамин С, бета-криптоксантин и алфа-каротин. Тези вещества повишават имунитета и предпазват от някои болести. 

Желязото в тропическия плод повишава хемоглобина, което също е важно за здравето на организма. 

сок от

5. Поддържа здравето на сърцето 

Както стана ясно, рибофлавинът (витамин В6) и ниацинът (витамин В3)  в плода помагат за подобряване активността на щитовидната жлеза при мъжете и жените. Те също така предотвратяват атеросклероза, като поддържат безпроблемни функциите на сърцето.

Маракуята съдържа и фенолни съединения, които могат да облекчат безпокойството и да помогнат за заспиване. 

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари