IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да се справим с умората през есенния сезон?

18 октомври 2020 13 30

Причината за това състояние е липсата на слънчеви лъчи

Снимка: iStock

Всички сме чували за пролетна умора, но състоянието се повтаря и през есента. Вече окончателно казахме довиждане на лятото и започнахме да се оглеждаме за по-топли дрехи, допълнителни завивки и храни, които да укрепят имунната ни система. Есента е един от най-красивите сезони, но също така може да причини неприятни усещания като депресия, умора и липса на желание за каквато и да е активност.

Напълно ви разбираме. По време на дъждовните и студени дни, ние също предпочитаме да сме на топло у дома, сгушени пред телевизора или пък с една прекрасна книга. Чаят ни да е на една ръка разстояние и по никакъв начин да не се притесняваме за времето навън. За съжаление, такъв приказен сценарий рядко се сбъдва и затова трябва да се адаптираме към есента.

Защо сме изморени през есента?

Есенната умора е неприятно състояние, което се получава заради липсата на достатъчно слънчева светлина. Да, не живеем в пълен мрак, но лъчите не са чак толкова често явление през месеците след септември, което пряко влияе на нашето настроение. По-малкото слънчева светлина означава и по-малък синтез на серотонин – хормонът на доброто настроение и тонуса. 

тъга, умора

Снимка: Pixabay

В добавка към липсата на слънчева светлина, причина за есенната умора са и хилядите задължения, които ни се струпват на главата през новия работен цикъл. Лятото винаги е малко по-спокойно, време за отпуск и дълги разходки сред природата. Есента обаче е съвсем различна. Тогава започват училището, университетите, неправилното хранене, липсата на движение и огромният стрес. 

Какви са симптомите на есенната умора?

Според експерти, хората с есенна умора изпитват по-висока сънливост, раздразнение, предразположение към инфекции, липса на концентрация и апатия. Състоянието се характеризира и с появата на лека форма на депресия, която кара човек да се затвори у дома и да не желае социализация. 

Как да победим есенната умора?

Състоянието е притеснително, но не и непобедимо. Въпреки че времето навън е доста по-студено от лятното, не трябва да се отказвате от редовните разходки. Опитайте се да получите колкото се може повече слънчева светлина и напуснете дома си винаги, когато времето навън го позволява. Облечете се добре и направете няколко обиколки из квартала или пък се разходете в парка с приятели. 

Социализацията е изключително важна особено през тези месеци. Поканете компанията у дома или пък отидете на гости при съседите. Дори и да нямате какво да си кажете, една вечеря и гледане на телевизия няма да ви навреди. Липсата на социални контакти се увеличава през есента, а сега даже още повече, тъй като някои от нас продължават да работят от вкъщи.

щастие, разходка

Снимка: Pixabay

Да, знаем, че следващото лято е доста далеч и скоро няма да се показвате по бански, но не забравяйте за физическите упражнения. Есента е чудесното време, за да започнете с нова фитнес рутина, която да продължите през цялата година. Ако навън е дъждовно и мъгливо, започнете да тренирате у дома, използвайки различни клипове в интернет. Ако пък имате фитнес наблизо, може да го използвате и да се запишете на групови тренировки. По този начин хем ще спортувате, хем ще се социализирате. Разбира се, преди това трябва да се уверите, че всички предпазни мерки са взети, за да не се заразите с коронавирус. 

Физическата активност не само ще ви помогне да останете във форма, но ще ви измори достатъчно, за да спите добре през нощта. Лошият сън през есента е друг фактор за поява на умора. Причината за разстроен сън е липсата на активност, която да ни изтощава и да ни кара да си лягаме по-рано. Затова тренировките са напълно задължителни. Освен това те ще ви доставят и удоволствие и ще повдигнат настроението ви. 

разходка, двойка

Снимка: Pixabay

Храната през есента също е от голямо значение за борбата с умората. Забравете за преработените и тежки храни, които затормозяват организма. Набавете си сезонни плодове и зеленчуци, които ще ви доставят нужната доза витамини и минерали и ще поддържат имунната ви система в добро здраве. Специалистите казват да наблягате повече на чистото месо, рибата, ориза, картофите и ръжения хляб. Не забравяйте, че приемът на омега-3 мастни киселини е изключително важен, така че задължително ги включете в диетата си.

И накрая, но не на последно място, пуснете си любимата музика. Доброто настроение върви ръка за ръка с песните, които обожавате и няма как да не се усмихнете, когато ги чуете. 

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари