IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

7-дневно предизвикателство – идеално за загуба на тегло

29 октомври 2020 08 30

Спрете с вредните храни и навици, за да отслабнете

Pixabay

Пандемията се отрази зле на много от нас. Освен че някои останаха без доходи, доста влошиха психичното си здраве заради паниката около разпространението на коронавируса и статистиката за заболелите. А напълняването неминуемо се появи при онези, които останаха да работят вкъщи и намалиха двигателната си активност. Вследствие на стреса, напрежението, седенето на дивана и безконтролното похапване от хладилника, който е на една крачка разстояние, излишните килограми бързо се трупат. 

Какво да предприемем, за да имаме успех със загубата на тегло? Дали да се подложим на диета или просто да се ограничим от някои навици за определено време? Отговор на този въпрос могат да ви дадат хора, които са натрупали 5-6 килограма по време на изолацията и сега се включват в 7-дневно предизвикателство, с което да отслабнат, но и да променят начина си на живот. 

Кога е идеалното време за загуба на тегло? 

Ако се замислите, ще установите, че човек си намира какви ли не оправдания, за да не се храни по-здравословно и да не започне да спортува. Сега му е студено, смята, че трябва да яде питателна храна, за да не се разболее в сезона на грипа и не смее да отиде на фитнес, където може да хване вируса... Но това не е извинение. Стига да иска, има начин, с който да влезе във форма и в домашни условия!

Някои казват: „Не мога без сладко!“, „Как ще откажа хляба? Не мога да ям само месо и салата“, но истината е, че организмът свиква с новия режим и дори има „памет“, стига човек да има по-силна воля. Стига да се ограничат сладкото, хлябът и преработените храни само за седмица, всеки от нас ще се почувства по-добре и ще се мотивира да спортува. 

отслабване, вредна

Pixabay

Какво представлява 7-дневното предизвикателство? 

Следвайки го, в рамките на една седмица всеки, който иска да постигне някаква загуба на тегло, ще развие здравословни хранителни навици и ще придобие по-голяма увереност. Разбира се, всяко начало е трудно, през първите дни организмът не може да приеме, че получава по-малко или по-различна храна, че има мускулна треска, но постепенно се нагажда към новия режим. 

вредна храна,

IStock

Основни правила

1. Нямате право да ядете нездравословни продукти като бонбони, шоколади, чипс, бисквитки, сладкиши, кифли, сладолед, понички, бургери и всякакви бързи храни, както и бял хляб, бял ориз, пържени ястия. Що се отнася до напитките, спрете алкохола, газираното, натуралните сокове и всички други, които са пълни с добавени захари.

2. Трябва да се храните балансирано през периода, като в менюто ви за деня поне един път да присъстват зеленчуци, вкусни плодове, малко сушени плодове, пилешко, говеждо месо, прясна риба, пълнозърнести храни, боб, ядки и семена.

3. Трябва да пиете поне по 2-2,5 литра вода дневно. 

4. Задължително е да спортувате поне по 30 минути на ден.

Можете да изберете тренировка с тежести, бягане на пътека, вдигане на гирички и други (всичко зависи от вашето физическо състояние). Ако не сте по упражненията и фитнеса, може да вървите пеша поне по 1 час на ден, за да постигнете някакъв ефект. 

За да ви е по-лесно, може да започнете да следвате някой фитнес инструктор в социалните мрежи и да правите упражненията му за начинаещи. Някои предлагат специални видеа, с които да тренирате в домашни условия. Друг вариант е да си изтеглите някое приложение на телефона, в което ще зададете някои основни параметри – колко тежите, колко килограма искате да отслабнете, дали имате заболявания и как се храните, след което ще получите конкретен план за спортуване всеки ден. 

тренировки у

Pixabay

Какво да правите в края на предизвикателството? 

Много е важно да си водите нещо като дневник. Запишете какви килограми сте и какво е вашето здравословно състояние в началото (задържате ли вода, задъхвате ли се или ви става лошо при кардио). После на седмия ден отбележете има ли някаква промяна. 

След като завършите предизвикателството, може да продължите да спазвате същия режим, ако искате по-голяма загуба на тегло. Все пак е добре да знаете, че отслабването не става изведнъж и са нужни повече усилия. Важно е да продължите да приемате колкото се може по-малко вредни храни и да не спирате да спортувате. След втората или третата седмица е добре да се консултирате със специалист по хранене или вашия личен лекар, за да знаете от какви витамини и минерали имате нужда. Ако пък имате желание, може да си наемете инструктор, с който да подобрите резултата, получен при 7-дневното предизвикателство. 

фитнес, пътека,

IStock

*** Тази статия може само да ви даде насоки как да се храните по-здравословно и да спортувате по време на пандемията. Тя не замества прегледа при лекаря или разговора с консултант по хранене и диетика!

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари