IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

7 причини защо не отслабвате по време на кето диетата

6 октомври 2020 10 30

Спазвате режима, но не виждате резултати

Снимка: iStock

Кето диетата стана изключително популярна през последните години. Тя се състои в изключването на всички въглехидрати и избирането на храни, които са с високо съдържание на мазнини. Тази промяна поставя тялото в метаболитно състояние, наречено кетоза, при което мазнините се използват от организма за енергия.

Според експерти, за да навлезете в кетоза, трябва да ядете по-малко от 50 грама въглехидрати на ден, а понякога това количество слиза и до 20 грама. Това означава, че трябва да изключите от менюто си храни като сладкиши, бобови растения, картофи, плодове, зърнени храни, тесто и безалкохолни напитки.

кето диета,

Снимка: iStock

Кето диетата е толкова популярна, че много хора добре знаят какво е кетоза и как да влязат в нея. В социалните мрежи се появиха хиляди предложения за ястия, подходящи за този режим на хранене. Има хора обаче, които колкото и да се опитват, все не успяват да свалят онези излишни килограми. Спазват всичко в кетогенната диета, но отново не виждат желания резултат.

Ако и вие сте от тази група, може да се наложи да направите някои промени, за да видите успех. Ето няколко причини, поради които не отслабвате с кето диетата.

1. Не достигате кетозата

Основната цел на кетогенната диета е да изпрати тялото ви в кетоза. Това е състояние, при което метаболизмът ви преминава от изгаряне на въглехидрати към използването на мазнини за енергия. 

Звучи доста лесно, но за да се постигне това, може да е необходимо много внимателно планиране, за да вкарате тялото си в кетоза. И няма да стане веднага. Може да отнеме от два до седем дни екстремно ограничаване на въглехидратите, за да се достигне до този процес. Може да проверите дали сте влезли в кетоза, като използвате ленти за урина у дома. Те откриват кетони, които черният дроб създава при обработката на мазнини.

Наличието на кетоза обаче няма да ви накара да отслабнете, ако все още приемате твърде много калории. Затова е важно да следите и какво ядете, въпреки че сте намалили въглехидратите.

2. Приемате много калории

Отслабването при кето диетата е като отслабване при всяка диета – трябва да изгаряте повече калории, отколкото консумирате. Не е необходимо ограничението да бъде крайно, но трябва да достигате калориен дефицит. 

кето -

Снимка: iStock

Кетозата прави този процес малко по-лесен, тъй като с правилните храни може да намалите апетита си, така че да сте по-малко гладни и следователно има по-малък шанс да преядете. Някои храни, които може да ядете в кето и ще ви накарат да се чувствате сити са:

• Богати на фибри зеленчуци с ниско съдържание на въглехидрати – броколи и аспержи.

• Морски дарове и пилешко месо.

• Авокадо, ядки и семена.

Ако все пак имате проблеми с контролирането на приема на калории, ето няколко съвета, които ще ви помогнат:

• Заменете всички сладки напитки с ароматизирана вода.

• Измерете предварително всяко ястие, за да не консумирате несъзнателно твърде много.

• Следете калориите си с мобилни приложения.

3. Не ядете достатъчно калории

Ако ограничите калориите твърде много – до по-малко от 1200 на ден за възрастен – това също може да забави целите на отслабване. Това се случва, защото недостатъчният прием на калории може да изпрати тялото ви в режим на гладуване, където метаболизмът ви се забавя и спира с процеса на отслабване.

4. Стресирани сте

Многобройни проучвания показват силна връзка между стреса и затлъстяването. Една от причините може да е свързана с факта, че стресът повишава нивата на хормона кортизол, което води до засилен апетит и потенциално преяждане. Някои прости начини за облекчаване на стреса включват редовни тренировки, повече сън и общуване с любими хора.

5. Не сте достатъчно активни

Експертите препоръчват на всеки възрастен да бъде активен поне 150-300 минути на седмица. Физическата активност е изключително важна по много причини, включително и за задържане на здравословно тегло. Редовните тренировки могат да намалят стреса, да ви помогнат в контролирането на апетита и да отслабнете. 

кето -

Снимка: iStock

Съвети за поддържане на редовен тренировъчен цикъл включват съставяне на програма, която ви харесва, намиране на партньор, който ще ви кара да тренирате и поставяне на дългосрочни цели, които ще ви поддържат мотивирани.

6. Достигнали сте до кето платото

Дори и ако поддържате метаболизма си здрав, загубата на тегло все пак може да се забави с течение на времето. Докато намалявате калориите и отслабвате, тялото ви ще се адаптира към промяната и ще започне да се нуждае от по-малко калории, за да се поддържа. С други думи, достигнали сте платото на отслабване.

кето -

Снимка: iStock

Според експерти, не трябва да разчитате само на кантара като мярка за напредък. Чистите мускули са по-плътни от мазнините, така че изгарянето на мазнини и изграждането на мускули всъщност може да доведе до леко увеличение на теглото. 

7. Страдате от здравословен проблем

Има определени медицински състояния, които са свързани с увеличаването на теглото, което прави отслабването изключително трудно. Тук са включени хормонален дисбаланс като синдром на поликистозните яйчници, диабет, синдром на Кушинг и хипотиреоидизъм.

Независимо от голямата популярност на кето диетата и множеството съвети и рецепти в интернет, преди да я започнете трябва да се свържете с вашия лекар или диетолог, за да разберете дали този режим е полезен за вас. 

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари