IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Какви са разликите между кето диетата и диетата на Аткинс?

7 февруари 2020 13 00

И двете изключват въглехидратите

Снимка: iStock

Диетата на Аткинс и кето диетата са едни от най-популярните в последно време. И двете препоръчват да забравите за въглехидратите и по този начин да започнете своето отслабване. Това обаче е единственото, което имат като общи черти.

Кето диетата е създадена през 20-те години на миналия век като терапия срещу епилепсията. Тя обаче започва да набира все по-голяма популярност с годините и се използва като ефикасно средство срещу излишните килограми. Тя е доста близка до тази на Аткинс, но двете имат и големи разлики.

Ето какви са различията между кето диетата и диетата на Аткинс.

Лимитът на въглехидрати

Според американския академичен медицински център, човек, който приема 2000 калории на ден, трябва да си набавя около 45 до 65% от тези калории чрез въглехидратите. Тъй като и двете диети елиминират този хранителен продукт, тялото ви преминава през няколко стадия на адаптация и накрая започва да гори мазнини, за да получи нужната енергия.

Този процес се нарича кетоза и кето диетата ви съветва да останете на него колкото се може по-дълго време. В диетата на Аткинс обаче се следва този процес, но само в ранните му нива.

кето диета

Снимка: Pexels

Според правилата на кето диетата, човек трябва да си състави меню, в което да влизат 60% мазнини, 30% протеин и само 10% въглехидрати. Последните числа могат да спаднат и до 5%. За човек, който консумира около 2000 калории на ден означава, че трябва да приема около 50 грама въглехидрати, а понякога и дори само 20.

Диетата на Аткинс е съвсем друга. Тя се разделя на четири фази: Въвеждане, Уравновесяване, Фина настройка и Поддържане. Всяка една от тях започва с доста рязка промяна в хранителния режим – имате право да ядете само 20 грама въглехидрати на ден.

След това обаче постепенно започвате да повишавате този прием, след като сте достигнали своята цел. Ако успеете да задържите желаното тегло за повече от месец, преминавате към последната фаза. Нейната цел е да промени изцяло начина ви на хранене за цял живот.

кето диета

Снимка: Pexels

В последната фаза може да повишите приема на въглехидрати до максимум 120 грама на ден. Диетата на Аткинс работи и с нетни въглехидрати. Тяхното количество е написано на етикета на всеки продукт.

Просто трябва да извадите грамовете фибри, които пише от общия грам въглехидрати и получавате нетното количество. Макар фибрите често да биват приемани като въглехидрати, те носят на тялото точно 0 калории.

Кето диетата, от друга страна, не позволява никакви въглехидрати, независимо дали са фибри, или не.

Мазнини срещу протеини

Според Ейми Гос, която е преподавател по хранителни науки в Бирмингам, диетата на Аткинс препоръчва да заложите на протеина, за да победите глада. В кето диетата обаче ви се казва да приемате повече мазнини.

Тъй като Аткинс цели да промени изцяло начина ви на хранене и да задържите желаните килограми през целия си живот, няма точно определено количество протеини, които да приемате.

кето диета

Снимка: Pexels

При кето диетата обаче всичко е под строг контрол. За да останете в кетоза, трябва да ядете основно мазнини. Всъщност, около 60 до 75% от дневните ви калории трябва да идват от храни, богати на здравословни мазнини. Това са авокадо, ядки и зехтин.

Необработени храни

Гос обяснява, че кетогенната диета също се основава на необработените храни. Това означава да ядете сьомга вместо говеждо месо, непреработени храни и да стоите далеч от изкуствените консерванти.

Диетата на Аткинс обаче няма такива ограничения. Тя насърчава хората да ядат протеинови барчета, да пият шейкове и други опаковани храни, които ще ви спасят от гладуването.

Получете лекарско одобрение

Независимо на какъв режим ще се подложите, хубаво е да потърсите лекарско мнение. Кето диетата включва огромен брой ограничения, които могат да се окажат доста вредни за организма на някои хора.

Според лекари, приемането на по-малко от 100 грама въглехидрати на ден задържа кетокиселините в тялото. В малки количества те са безобидни, но ако организмът остане дълго време в кетоза, те могат да причинят гадене, умора или ненормален сърдечен ритъм.

„Пациенти с диабет или хипертония, които взимат лекарства за състоянието си, задължително трябва да се свържат с лекаря си преди да започнат кето диетата“, казва Гос пред „Insider“.

Тя допълва, че този хранителен режим може да наложи промяна в приемането на медикаментите, което задължително трябва да е съгласувано с вашия лекар.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари