IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Разликите между кето диетата и средиземноморската диета

7 януари 2020 16 30

Едната от тях е считана за хранителен режим, а другата – за строго ограничаване

Снимка: iStock

Празниците вече свършиха и е време да помислим какво точно слагаме на масата. Повечето от хората изоставиха диетите и здравословното ядене през почивните дни и се насладиха на лакомства, баници, питки и всякакви други забранени храни.

Не се чувствайте виновни! Коледните и новогодишните дни бяха именно за това – да си починем и да се насладим на хубава храна, която иначе често си забраняваме. Всичко това обаче свърши и сега трябва да помислим за фигурата си, тъй като съвсем скоро ще стане лято и плажовете ни очакват.

През последните години различни хранителни режими и диети навлязоха в ежедневието ни и имаме голям избор към кое точно да се насочим. Като най-популярни се утвърдиха кето диетата и средиземноморската диета. Но известността е единственото, което ги свързва.

диета

Снимка: iStock

Всъщност, двете диети са много различни. Кето диетата беше определена като една от най-лошите за 2019, а средиземноморската като най-добрата. Първата се базира на това да приемате повече високомазнинни храни и да намалите въглехидратите. По този начин ще накарате тялото си да изгаря повече мазнини.

Средиземноморската диета пък се фокусира върху растителна храна, пресни плодове и зеленчуци, както и приемането на леки протеини. Тази диета се стреми да ви държи далеч от преработените храни и се счита повече за начин на хранене, отколкото за традиционна диета.

Ето кои са другите разлики между средиземноморската и кето диетата:

Коя е по-строга?

За разлика от средиземноморската диета, кето диетата се фокусира върху ограниченията и назовава редица храни, които не трябва да консумирате. „В режима на средиземноморската диета нито един продукт не е забранен. При кетото, това са много специфични храни, които не можете да ядете, защото сте ограничени“, казва диетоложката Рейчъл Хартли пред Insider.

„В кето диетата има много по-строги правила, отколкото при средиземноморската диета. Затова нея я определяме по-скоро като хранителен режим, а не като диета“, добавя Хартли.

диета

Снимка: Pixabay

Тя добавя, че в средиземноморската диета се позволява използването на зехтин, както и други здравословни мазнини. Също така можете да похапвате пълнозърнести храни, бобови растения и листни зеленчуци. При кето диетата това също е позволено, но в много по-малки количества.

Следене на храната

При средиземноморската диета не се изисква толкова строго следене на това, което приемате. Хората, които се подлагат на този хранителен режим, не трябва да следят калориите или въглехидратите, които слагат на масата си.

диета

Снимка: Pixabay

При кето диетата, това е напълно различно. „Има много числа, за които трябва да внимаваме. За да не излизаме от процеса на кетоза, трябва да броите грамовете въглехидрати, грамовете протеини и грамовете мазнина, която приемате. Общо взето – да се превърнете в човешки калкулатор“, споделя Хартли пред Insider.

Здравословни рискове

Кето диетата може да предизвика високи нива на холестерол, ниско кръвно налягане и хипогликемия от липсата на въглехидрати в организма. „Много повече рискове за здравето са свързани с кето диетата“, казват диетолозите. Диетата също така може да предизвика и запек, тъй като не приемате достатъчно фибри.

диета

Снимка: Pixabay

В добавка към това, кето диетата може да задейства и хранителни разстройства. Това се свързва с постоянното следене на калориите, които човек приема и лесно може да се вманиачи в този процес.

Американски учени: Кето диетата е опасна за здравето

Приемът на захар

диета

Снимка: Pixabay

В средиземноморската диета не е точно указано колко захар може да приемате. По-скоро там тя е заменена с пресни плодове и зеленчуци, откъдето организмът може да се снабди с нея вместо да залага на сладкиши. Докато в кето диетата, тя е напълно забранена и дори някои плодове също не се позволяват заради високото си съдържание на захар.

Средиземноморската диета – помага и на умствените способности

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари

Ивайло ( преди 9 месеца )
Хубаво написана статия и много полезна като начално цетиво относно едната или другата дието, но наистина няма много подробности за нито една от двете диети. Аз лично съм изпробвал кето диетата, и въпреки че имах някои от страничните ефект крайния резултат беше изненадващ.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар