Ето че лятото дойде много бързо и някои ще останат неподготвени за плажа – без стегната фигура, за която се нахъсваха да тренират. Все пак никога не е късно да започнете да се храните по-здравословно и да се избавите от някои вредни навици. Онова, което ще ви дисциплинира е спортът.

Всеки започва да ходи на фитнес или някой друг вид активност с голямо желание, но бързо губи мотивация. Причините за това са комплексни.

Ако тепърва започвате борбата с излишните килограми или просто ще пречистите тялото с режим, ето няколко мита за спортуването, в които не бива да вярвате.

Мит 1 – Не се яде преди тренировка

Има много спорове в социалните мрежи трябва ли да се яде нещо преди тренировка. Естествено, ако не сте яли на обяд, няма как да отидете вечерта във фитнеса и да се чувствате добре. Може да е нещо малко, но то ще ви даде енергия за тренировката.

Зумбата – перфектна за сваляне на килограми

Погрешно е твърдението, че не бива да приемате нищо преди спортуване. Важното е да не се натъпчете непосредствено преди упражненията, защото ще ви е тежко. Допустимо е да изядете един банан или шепа ядки 1 час или поне 45 минути преди тренировка, както и да отидете пеша, за да може яденето да слегне по-лесно. Така няма да се чувствате изтощени.

Мит 2 – Колкото повече се потите, толкова повече отслабвате

Ясно е, че през лятото тялото се поти много повече. Смята се, че чрез потта то изхвърля вредните токсини. Въпреки това, не си мислете, че ако отидете на тренировка в най-голямата жега, ще отслабнете повече. Повечето треньори дори препоръчват да се спортува в по-хладните части на деня – рано сутрин или късно вечер, за да се намали рискът от прегряване и дехидратиране на организма.

Не е важно количеството пот, което тялото изхвърля, а как тялото ще се адаптира към топлината. Ако вдигате тежести и ви е прекалено топло, то причината може да се дължи и на дрехите, с които сте облечени. Ако не са памучни, те ще ви създадат допълнителна топлина.

Мит 3 – Винаги се разтягайте преди тренировка

Разтягането е важна част от спортуването. По този начин се подготвяте за натоварването, което ви предстои, но то невинаги е задължително, защото може да увеличи риска от контузии. Ето защо някои инструктори започват с по-леки упражнения, като накрая или по средата включват сесия с разтягане (например йога или пилатес).

Вместо разтягане, направете кратка загрявка (има разлика между двете).

Мит 4 – Не чакайте да ожаднеете, за да пиете вода

Преди години спортистите са пили по една чаша вода на всеки 15 минути, независимо дали са жадни или не. Естествено, в жегата човек се нуждае от повече вода, за да поддържа баланса на електролитите в тялото, но въпреки това не бива да прекалява чак толкова. Според някои фитнес инструктори, е по-добре организмът сам да ви подскаже кога да пиете, а не да се наливате постоянно и да прекъсвате упражненията.

Ако тренирате интензивно на открито, трябва да пиете средно по половин литър на всеки час, като е хубаво освен вода, да приемате и електролитни напитки.

5 причини, които ще ви откажат от фитнеса

Мит 5 – По-често трениране = по-големи резултати

Тялото се натоварва доста, независимо дали ходите на танци, фитнес, пилатес или канго джъмпс. То има нужда от почивка, за да се възстанови. Затова и този мит може да бъде развенчан. Големите резултати не могат да се постигнат за един месец, а с течение на времето и много упоритост.

Ако спортувате всеки ден, само ще си навлечете проблеми. Винаги правете пауза между тренировките и разпределяйте натоварването през седмицата.