IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Позата за сън помага при различни проблеми

23 юли 2019 07 30

Ето как да спите при болки в гърба или главоболие

IStockphoto

IStockphoto

Позата за лягане е от особено значение за качеството на съня. Има някои, които облекчават болката, свързана със специфични здравословни проблеми.

Заспиването в определена позиция и на конкретно място предопределят как ще се чувствате на другия ден. Така например една дрямка на дивана, точно пред телевизора, може да ви донесе схващане на гърба. Отпускането на матрака с мемори пяна, например, може да е ефикасно за болките в гърба, кръста или главоболието, ако го направите в точно определена позиция.

Ето няколко съвета как да намалите дискомфорта в тялото по време на сън:

1. Болки в гърба

За да облекчите неприятното усещане, може да ходите на йога и да си лягате задължително по гръб. Дори може да поставите малка възглавничка под гръбнака.

2. Болка в рамото

При този проблем е най-удачно лягането настрани. Въпреки че позата се използва най-вече за облекчаване на болки в корема, тя е подходяща и за облекчаване на болките в рамото. Не лягайте на ръката, която ви боли. Ако ви е неудобно, сложете възглавничка между краката си или я гушнете с ръцете.

Мисията възможна: Мечтаната спалня

3. Главоболие

Може да си легнете и на сутринта да се събудите с главоболие. То може да се дължи на неправилното поставяне на главата или увисването ѝ между възглавниците. Каквато и позиция да заемете, подберете възглавница, която нито е много ниска, нито много висока. Главата ви трябва да е обградена от възглавницата, за да не се получава несъзнателно усукване на шията през нощта.

4. Болка в шията

Друг често срещан дискомфорт, свързан с нашето ежедневие. Болките в шията се появяват при хора, които работят на компютър, взират се в екраните и нямат много движение. Ако имате такава преди лягане, вземете хавлиена кърпа, усучете я и я пъхнете под врата. Също така може да си сложите допълнителни възглавници под гърба и краката.

5. Менструални болки

Много жени ги изпитват между 4 и 7 дни на месец. Има моменти, в които болката е много силна и човек се нуждае от почивка. Лежането по гръб не помага. Според лекарите, менструалните болки стихват когато спим настрани, със свити крака към корема. Удобен е и вариантът, при който притискаме възглавничка между краката и корема.

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари