IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Пилатес – митове и реалност

5 август 2019 08 00

Наистина ли е твърде лесен и подходящ ли е за бременни жени?

Снимка: Pixabay

Снимка: Pixabay

1. Пилатес – обикновена програма във фитнес клуб или просто спорт

Всъщност пилатес е дълбок и сложен метод със собствена история и философия. Той е разработен от спортния доктор Йозеф Пилатес в началото на 20-ти век за възстановяване на хора със сериозни наранявания, разказва Marie Claire. Днес все повече лекари по света използват неговия метод, но все повече хора го избират, за да поддържат добра спортна форма. Ефектите от пилатес са многобройни – той лекува ставите, укрепва всички мускулни групи, облекчава стреса и болката в тялото, както и нормализира съня, увеличава енергията, поддържа теглото в оптимални граници, подобрява стойката и много други.

2. Пилатес е твърде лесен

Пилатес е динамичен спорт без пренапрежение. Упражненията се изпълняват в последователност – от прости към по-сложни движения. И всичко се извършва в спокоен и удобен за дадения човек ритъм. Но много спортисти с изключителна физическа форма не могат да се справят с всички упражнения. Един час пилатес, който се провежда в спокоен ритъм, дава усещането за добра тренировка във фитнеса. В същото време, сърдечната честота е спокойна и няма прекомерно изпотяване.

3. Пилатес не е подходящ за напредналите спортисти и фитнес ентусиасти

Пилатес е единствената възможна практика, която работи по сложен и последователен начин, укрепвайки мускулната система на цялото тяло. Мускулните претоварвания, които се появяват при активните спортове, общо пренапрежение, претрениране на определени области на тялото, в ущърб на другите – всичко това се коригира с пилатес. Спортната форма и издръжливост, които дава пилатес често са по-високи, отколкото с други спортове и фитнес.

4. Пилатес е скучен

Част от философията на пилатес е присъствието в тялото, в движението, внимание към всяко действие. Без това е невъзможно да се получат големите резултати, които дава. Няма как да бъде скучен, напротив, ще бъде много интересно да усетите отново тялото си и неговите безкрайни възможности.

5. Пилатес е само за жени

Джоузеф Пилатес е изследвал човешкото тяло толкова добре, че е успял да създаде система от упражнения, подходящи за всички хора, независимо от пола, възрастта и физическата подготовка. При всеки човек е индивидуално. Затова е важно сертифициран треньор да ви изготви индивидуален план за тренировки, който отчита характеристиките на тялото, здравето и формата.

Големи ползи от пилатес има за съвременните мъже, чийто начин на живот често води до стрес, безсъние, болки в гърба, коленете и други проблеми. Пилатес е и средство за коригиране на спортни травми.

6. Има пилатес за бременни жени

Не е така. Същността на практиката на пилатес е упражнения за коремни мускули, което е неприемливо по време на бременност. Единственият случай, когато пилатес е възможен по време на бременност, е ако жената вече е била активно ангажирана с пилатес преди зачеването. Опитният треньор ще коригира обучението за периода на бременност, оставяйки подходящи упражнения за нея.

7. Пилатес може да се практикува у дома

Противно на популярната тенденция днес да тренираме у дома с клипчета от интернет, пилатес не се препоръчва да се практикува сам. Първото ниво е най-трудно, не във физическия смисъл, а в техническия. Препоръчително е да започнете да учите пилатес с личен треньор или в минигрупа, където на всеки ще бъде отделено достатъчно внимание. Ключовите моменти от практиката, които са гаранция за нейната ефективност, не могат да бъдат овладени от видео.

Автор на статията:
Галина Чолакова

КоментариКоментари