IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

Тоалетите на Кристен Стюарт в „Спенсър“ разказват своя собствена история

11 ноември 2021 12 30

Актрисата носи Chanel по примера на принцеса Даяна, в чийто образ влиза

Снимка: Getty Images

Снимка: Getty Images

Всеки познава принцеса Даяна, или поне така си мисли. Кралската особа, която тази година щеше да навърши 60 години, остава обект на възхищение сред публиката и артистите.

След като показа историята на Жаклин Кенеди Онасис и личните ѝ терзания след убийството на съпруга ѝ във филма „Джаки“ през 2016 година, режисьорът Пабло Ларайн обърна вниманието си към живота на принцеса Даяна. Новият му филм „Спенсър“ предлага измислен разказ за принцесата, изиграна от Кристен Стюарт, по време на повратен момент на коледните празници в кралския имот в Сандрингам. Трите дни, които водят до Коледа, увеличават проблемите в личния живот на Даяна. Под постоянно наблюдение от кралските стражи, затворена в провалящ се брак, и научена да се усмихва пред фотографите докато вътрешно се бори с хранително разстройство, историята ѝ е далеч от приказна.

Историята на Ларайн е като басня, която изследва тъмната страна на монархията, без да избягва фантазията и красотата, които поддържат системата. Животът на Даяна може и да се разпада, но тя изглежда като истинска принцеса и е заобиколена от лукс. Именно този контраст прави филма толкова въздействащ.

Създаването на гардероба на алегоричния Уиндзор означаваше, че Ларайн, дизайнерът на костюми Жаклин Дуран и Кристен Стюарт е трябвало да бъдат на едно и също мнение. За щастие, те имат известна помощ от модния гигант Chanel. „Всяка стъпка от процеса беше цялостно сътрудничество. Всички бяхме заедно в това – аз, Пабло, Жаклин и Chanel. Беше интимна история“, казва Стюарт пред Vogue.

Chanel позволяват на продукцията да надникне в архивите им за производство, като в същото време заема и пресъздава винтидж тоалети, които Кристен носи на екран. Това ниво на достъп позволява на Дуран да повиши луксозното настроение, създадено от Ларайн и дизайнера на декори Гай Хендрикс Даяс. „По отношение на стил и блясък, сътрудничеството даде на филма нещо, което иначе не бихме имали“, казва Дуран пред Vogue. Допълва, че тоалетите от Chanel са добавили към аурата на Даяна, която тя има като принцеса, така че феновете да могат да се докоснат до стила и модния ѝ вкус.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by Vogue (@voguemagazine)

Има хиляди снимки и статии за Даяна, от които да се черпи вдъхновение, но богатството на информация е нож с две остриета. „В началото ситуацията беше плашеща, защото имаше толкова много нейни изображения“, казва Дуран, която фокусира вниманието си върху снимки, заснети между 1988 и 1992 година. Това, което е търсила, била логиката зад модния избор на Даяна и ключови елементи, които тя носи през този период.

Постепенно Дуран забелязва, че някои неща се повтарят – блокиране на цветовете, златни копчета, контрастни ревери, пуловери с поло яка и леко скъсени дънки с висока талия. Разгадаването на всичко това е било от решаващо значение за филма. „Трябваше да установя контраст между официалните дрехи, които носи на събития и тези, които облича, когато може да бъде себе си“, казва Дуран. Допълва, че за доброто разказване на историята, намирането на тази разлика е било от ключово значение.

За тази цел Дуран използва серия от архивни скъпоценни камъни, за да постигне и двете визии на Даяна. Стюарт носи великолепно червено палто от туид от колекцията Patrimoine за есента на 1988 година. След това се появяват черни кадифени рокли от колекциите за есента на 1983 и 1988 година и множество винтидж аксесоари. Промъкват се и няколко модерни тоалета – в една сцена Стюарт носи пола от пролетната колекция за висша мода на Virginie Viard за 2020 година.

Все пак Chanel има специално място в гардероба на Даяна. Почитателка на класическите костюми и ватираните чанти на марката, тя я носи в ежедневието си и докато изпълнява кралските си задължения. Стюарт намира избора на тоалети на Даяна за предизвикателен. „На определени снимки тя изглежда така, сякаш някой друг я е облякъл. Дори и облеклото да е красиво, тя изглежда като затворник в него“, казва актрисата пред Vogue. Според нея, това се променя, когато принцесата носи Chanel. Кристен споделя, че тогава Даяна изглежда като себе си и излъчва самоувереност и сила.

„Когато гледате филма, всички визии на Chanel се използват, когато Даяна има нужда от помощ. Ако сцената е трудна или тя се чувства застрашена, ние избирахме костюм на Chanel, за да подкрепим малко принцесата. Дори и да не се чувстваше добре отвътре, тя стоеше високо изправена и блестеше в този момент“

Стюарт също има известен опит с носенето на Chanel. Посланик на марката от 2013 година, тя е известна със своето отлично отношение към стила и нормите ѝ. Въпреки че обличането ѝ е далеч от това на Даяна, актрисата смята, че винтидж тоалетите на Chanel са от съществено значение за историята във филма. „Ако нямах отношения с Chanel, щяхме да им се молим, за да играем с техните дрехи. Героинята се нуждаеше от тях. Те са огромна част от нея“, казва Стюарт. Допълва, че има деликатност и уязвимост на дрехите, което ги прави още по-красиви.

За съжаление, много от най-добрите тоалети на Даяна от Chanel идват след напускането ѝ на кралското семейство, а историята в „Спенсър“ се разиграва през период, в който придворните контролират гардероба ѝ. „Имаше доста ограничения, които трябваше да се вземат предвид“, казва Дуран пред Vogue. Напомня, че кралския дрескод съдържа правила за абсолютно всичко – от дължината на подгъва до цветовете на лака за нокти. И все пак, когато Дуран попада на момент на бунт във филма, когато Даяна носи рокля без презрамки от пролетната колекция за висша мода на Chanel, тя не възнамерява да го пропусне.

„Първоначално се притесних, че ще трябва да добавим ръкави и да скрием ръцете ѝ заради протоколите. Когато имах проба с Кристен и Паоло в Лондон, тя облече тоалета и това беше перфектната визия за изключително бляскава принцеса. Дори не бяхме планирали да го използваме за толкова голяма част от филма, но беше твърде добър тоалет, за да го пропуснем“, обяснява Дуран.

Украсена с плисирани воали от тюл, колан от сатен с апликация и деликатен фриз, съставен от цветчета от плат, роклята е подходящо пищна. И все пак, след повече от 30 години в архивите, оригиналът е бил твърде крехък, за да функционира като тоалет. „Беше твърде ценно, дори не можеше да го изнесем навън“, казва Дуран пред Vogue.

За щастие на продукцията, от Chanel казват, че могат напълно да повторят дрехата. Процесът отнема 1034 часа, като 700 от тях са посветени на сложната бродерия, която трябва да дублира истинската визия. С пет шивачки в ателието на Chanel, работещи без почивка, от марката успяват да постигнат желания резултат за по-малко от месец. „Те нямаха никакво време, а успяха да пресъздадат всеки детайл“, похвали ги Дуран. Тя заяви, че целият филм е длъжник на Chanel и единствената разлика е, че втората рокля пасвала много по-добре на Стюарт от първия вариант.

Въпреки че не е единственото нещо, пресъздадено за филма, роклята заема видно място в него, дори се показва на официалния плакат. На него виждаме как Стюарт е свита на пода, а тялото ѝ е обвито от слоеве тюл. За актрисата, модата отразява привилегированото, но нещастно съществуване на принцесата.

„Сърцераздирателно е колко красиво беше. Да видиш някого на пода в банята с такава рокля е наистина тежко. Не може да си представите, че някой би се чувствал зле в рокля, която е толкова зрелищно красива, уникална и единствена по рода си“, казва Кристен. Тя допълва, че обикновено не изпитва емоции към своите филмови плакати, но всеки път, когато види този на „Спенсър“, се разплаква.

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

A post shared by WELL.pl (@well__pl)

„Спенсър“ вече е в кината.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари