IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Защо световни звезди биват съдени за собствените си снимки?

26 октомври 2019 12 00

Вълната тръгна преди няколко месеца и набира все по-голяма сила

Снимка: iStock

Социалните мрежи – какво богатство за феновете, които са далече от своите идоли. Там всеки от нас може да намери снимки или видео на своята любима звезда и да разбере как преминава нейното ежедневие, какво яде и как тренира. Най-много потребителите на Инстаграм и Фейсбук следят за снимки, които показват известните личности на светски събития, където са облечени с невероятни рокли, а прическите им са на световно ниво.

Често такъв тип снимки биват споделяни от самите звезди в социалните им профили. Нищо лошо дотук – фотосът е качен и веднага започва да трупа харесвания, с което пък се увеличават и приходите на звездите. Според различни сайтове, занимаващи се с набирането на инфлуенсъри, човек, който има повече от 100 хиляди последователи, може да спечели по 400 долара на снимка.

пари

Снимка: iStock

Хубавите неща обаче спират дотук. В последно време започна една игра на домино, в която звездите се превърнаха в плочките, които падат една след друга. Случи се така, че известни личности като Джиджи Хадид, Дженифър Лопес, Джъстин Бийбър, Клоуи Кардашян, Ариана Гранде и още знаменитости бяха атакувани от професионални фотографи.

Причината – нарушаване на авторски права. Оказва се, че с качването на собствени снимки в Инстаграм и Фейсбук, звездите не спазват закона за запазване на собствеността. Делата са завеждани най-често от папараци, които хващат звездите в ежедневна обстановка. Парадоксът тук е, че всъщност снимките са на самите звезди, но правата не са техни.

„Ако нарисуваш някоя знаменитост, тя не може след това да си вземе картината и да прави каквото си иска с нея, независимо, че на паното стои лицето ѝ. Същото е и със снимките“, казва пред E!News адвокатът Доминик Романо.

За да изпреварят събитията и да се спасят от дела, известните личности трябва да се свържат първо с фотографа, за да получат разрешение от него за снимките. Най-вероятно той ще поиска някаква сума пари, но със сигурност тя ще е по-малка от тази, за която ще бъдат евентуално съдени.

Най-вероятно точно така е постъпил и Джъстин Бийбър, след като той беше един от първите, сдобили се с дело за нарушаване на авторски права. Тогава ставаше въпрос за снимка, на която той и приятелят му Рич Уилкерсън-джуниър са в кола. Фотографът е Роберт Барбера, а само дни след заведения иск, Бийбър го цитира и сподели, че проблемът вече е разрешен. 

 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Публикация, споделена от Jennifer Lopez (@jlo) на

Следващата паднала звезда беше Дженифър Лопес, която публикува снимка на нея и годеника ѝ Алекс Родригес. Оказа се обаче, че е нарушила авторски права и затова беше атакувана от Splash News и Picture Agency. Те заявяват, че оригиналната снимка е „креативна, единствена и ценна“ и затова Лопес няма право да я споделя със своите 103 млн. последователи напълно безплатно.

Как да бъдете по-популярни в социалните мрежи?

Според адвокат Джефри Грийнбаум обаче, делата се завеждат по съвсем други причини. Той смята, че фотографите не харесват това, че знаменитостите печелят пари от снимки, които не са заснели сами. „Социалните мрежи са нещо като бизнес за известните личности. Затова не е изненада, че фотографите искат да получат заслуженото, когато видят своя снимка в профила на звезда“. 

Джиджи Хадид също попада под съдебни искове, но пък тя решава и да отвърне на удара. „Тези хора правят пари от нас всеки ден. Легално ни преследват ден и нощ. Няма как да знам всяка снимка на кой фотограф е. Ако човекът беше просто коментирал под публикацията, с радост щях да го спомена в поста си“, казва моделката.

И всъщност точно едно такова просто действие, може да спаси звездите от дела за милиони долари. Ловът на вещици обаче започна и известните личности ще трябва да бъдат много по-внимателни отсега нататък. 

Как социалните медии съсипват връзката ви?
 

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари