IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Силен имунитет през есента и зимата – храните, които да приемате

17 ноември 2021 08 30

Насочете се към сезонни продукти

Снимка: iStock

Снимка: iStock

Есента и зимата винаги са предизвикателно време за имунната система. Започваме да прекарваме все по-малко време навън, така че достъпът до витамин D е намален. Обикновено нивата на общата активност също намаляват. Тъй като дните се скъсяват и времето се променя, качеството на сън може да бъде засегнато, което влияе върху способността на тялото да остане устойчиво и да се бори с болестите.

Освен това започваме да прекарваме много повече време на закрито, което означава, че сме в по-близка дистанция с другите около нас, което може да ни предразположи към заразяване от различни вируси или грип. Тази година, по очевидни причини, поддържането на имунната ни система във възможно най-оптимално здраве, е по-важно от всякога.

грип, жена,

Снимка: Pixabay

Има много храни, определени като “суперхрани“ заради техните здравословни свойства, но понякога те могат да бъдат трудни за набавяне, особено в определени сезони, като са и доста скъпи. За щастие някои от суперхраните, които имат най-голямо положително въздействие върху имунната система, са ежедневни храни, подходящи за есента и зимата.

Сега е моментът да започнете да ги включвате в диетата си, не само защото са вкусни, но и защото могат да бъдат добра част от подпомагането на поддържането на здрава имунна система.

Ето пет храни за повишаване на имунитета, които трябва да ядете сега

1. Сладки картофи

Наситени с витамин А, сладките картофи вероятно са една от най-добрите храни, които можете да ядете за вашето здраве. Те също така са герои на есенно-зимния празничен сезон, защото имат дълъг срок на годност и могат да бъдат приготвени по различни начини, така че никога да не ви е скучно с тях.

сладък картоф

Снимка: Pixabay

За наш късмет, ползите за здравето от сладките картофи остават без значение от начина им на готвене, така че може да ги печете, да ги приготвяте на пара или да ги задушавате. Но най-лесният начин да включите тези невероятни продукти в ежедневието си е като бавно ги изпечете цели и ги съхранявате в хладилника. Яжте ги на закуска, гарнирани с кисело мляко и малко гранола или препечени ядки. Използвайте ги като допълнение към пилешка салата на обяд; нарежете ги на слайсове и ги потопете в хумус като следобедна закуска или пък ги притоплете за вечеря.

2. Спанак

Желязото, цинкът и хлорофилът в тази ежедневна листна зеленина са чудесно нещо, което трябва да въведете в диетата си през есента и зимата. Докато летните деликатни марули отпадат от менюто, спанакът е това, към което трябва да посегнете, за да подсилите имунитета си. За щастие, той е леснодостъпен през цялата година.

салата, спанак

Снимка: Pixabay

За най-силно въздействие върху вашата имунна система, гответе спанака, за да засилите неговите свойства. Сварете го на пара и го добавете към бъркани яйца или омлет за вкусна закуска. Сервирайте го със студен сусамов дресинг от Япония за обяд или пък си направете задушен спанак с лимон за вечеря.

3. Цитруси

Въпреки че винаги е тъжно, когато прекрасните горски плодове, пъпеши и костилкови плодове на лятото започват да изчезват, сезонът на цитрусите настъпва точно когато имаме най-голяма нужда от витамин С. Целият плод е по-здравословен от изстискания сок, така че помислете за нарязан грейпфрут за закуска или пък малко лайм или лимон във вашата салата.

цитрусови плодове

Снимка: Pixabay

Цитрусовите резени в добавка към цвекло или копър са страхотно предястие за вечерта и можете да сварите леко цели портокали в захарен сироп, докато кората се захароса около все още суровата сърцевина и да сервирате плода охладен като елегантен десерт.

4. Гъби

Гъбите имат множество ползи за имунитета, включително витамини от група В, калий и витамин D. Тези вкусни продукти са изключително подходящи за есента и зимата, като са лесни за набавяне и включване в ежедневната ви диета.

гъби istock

Снимка: iStock

Печете яйца в блатовете на портобело за обилна закуска. Похапвайте гъби, пълнени с крема сирене и лук за през деня. Нарежете ги в обедните си салати или ги изпечете за добавяне към сандвичи. А гъбената супа е един от най-топлите начини да започнете всяка зимна или есенна вечеря.

5. Ябълки

Да, поговорката „Една ябълка на ден държи лекаря далеч от мен“ съществува с причина. От фибри през антиоксиданти до фитохимикали, ябълките са здравословно допълнение към вашата диета през хладните месеци. Потърсете органични опции, за да избегнете консумацията на пестициди.

ябълки, есенни

Снимка: Pixabay

Въпреки че може да си набавяте ябълки през цялата година, есента и зимата са техният основен сезон, така че потърсете хубави сортове, които винаги са налични в магазините. Яжте плода с кората за най-много ползи. Печените ябълки са чудесно сутрешно ястие, а нарязаните в салата или като допълнение към сандвича, правят страхотен обяд. За една лека следобедна закуска може да пробвате ябълки, потопени в бадемово масло. По време на вечеря помислете за задушаване на плода самостоятелно или с други зеленчуци като лук и зеле.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари