Храната която приемаме, играе основна роля за здравето ни. Именно тя контролира и нивата на кръвната захар и е важна за хора, страдащи от диабет тип 2. Учени събират няколко продукта, които са изключително полезни за хора, чиято кръвна захар е добре да се понижи. Ето кои ястия регулират глюкозата в кръвта, пише Daily Express.

Червен лук

На 42 души с диабет тип 2 било предложено да приемат по 100 грама пресен червен лук на ден. Изследването показало, че той намалява нивата на кръвната захар на гладно само след четири часа. Експертите приписват благоприятния ефект на съдържащите се в лука кверцетин и сяра. Кверцетинът например допринася за регулирането на кръвната захар чрез взаимодействието си с клетките в тънките черва, панкреаса, скелетната мускулатура, мастните тъкани и черния дроб.

Овесени ядки

Анализ от 2015 г. на 16 проучвания установи, че овесените ядки влияят благоприятно върху нивата на кръвната захар при хора с диабет тип 2. Ефектът се обяснява с ниския гликемичен индекс на продукта, благодарение на който могат да се избегнат рязкото покачване и спадане на нивата на глюкозата в кръвта. Овесените ядки освен това съдържат бета-глюкани, които оказват подобен ефект. Специалистите напомнят, че хората с диабет тип 2 не трябва да прекаляват с продукта, тъй като една купичка съдържа 28 г въглехидрати, за които се знае, че повишават нивата на кръвната захар.

Йогурт

Анализ на 13 изследвания, публикуван в сп. "Journal of Nutrition", показва, че консумацията на йогурт като част от балансирано хранене е свързана с понижаване на нивата на кръвната захар и допринася за намаляване на риска от диабет тип 2 при здрави и възрастни хора. Експертите препоръчват за целта да се консумира натурален йогурт с високо съдържание на протеини и ниско съдържание на въглехидрати.

Кейл

Сокът от кейл понижава кръвната захар. Това твърдят специалисти, които са изследвали благоприятния му ефект върху доброволци. Хората са го консумирали по 300 мл дневно в продължение на шест седмици. Специалистите отбелязват, че не е задължително кейлът, който подобно на останалите зелени листни зеленчуци изобилства от витамини и минерали, да се консумира под формата на сок. Освен здравословното хранене за контролиране на нивата на кръвната захар, експертите препоръчват 150 минути седмично аеробна физическа активност с умерен интензитет.