IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Похапването на работното място е вредно

11 юни 2019 07 30

Как да се справим с навика да посягаме към малките, но вредни неща на работното място

Снимка: iStock

Снимка: iStock

Работното ни време може да е от осем часа, но апетитът ни да похапнем нещо малко ни притеснява през целия ден. И много често не го правим от глад, а чисто и просто от скука или пък, за да си починем от работния процес. Това обаче невинаги се отразява добре на фигурата ни.

Похапването на малки неща по време на работа е много вредно за здравето. Понякога дори не осъзнаваме какво правим, просто защото сме го превърнали в навик. Посягането към пакет чипс или солети, малко от шоколада на колега, една-две бисквити, за да залъжем глада и какво ли още не. Тялото обаче не одобрява такъв тип действия и резултатът от това е напълняването.

Проблемът се превръща в криза, когато започне да влияе на нашите решения и емоции. Хората, които са свикнали постоянно да похапват нещо през деня, често започват да се чувстват некомфортно или да изпитват гняв, когато не си набавят нужната доза храна. Ако не можете да изкарате деня без да посегнете към някоя нездравословна опаковка, то тогава имате сериозен проблем.

Често желанието да хапнем нещо се дължи на стрес. Възможно е това да бъде наближаващият краен срок на проект или просто да се чувствате изморени от работа. Понякога може да е резултат от еднообразието в стола и това да ви накара да прегрешите с любимата си бърза храна или да си вземете нещо от машината със сладки неща.

Трябва да се опитате да забравите за този лош навик. Седенето в офиса е достатъчно нездравословно, а примесено и с яденето на чипсове или сладки неща, може да доведе до сериозно затлъстяване. Може да ви се струва незначително, но похапването на малки неща по време на работа, е много по-опасно отколкото си мислите.

За да се справите с този навик първо трябва да разберете защо изпитвате нужда да хапнете нещо. Водата може да ви помогне да забравите за тях по време на работа. Винаги имайте шише вода до себе си и когато усетите глад за нещо малко, опитайте се да го заместите с вода. По този начин оставате хидратирани и поддържате нивата на кръвната захар. Освен това, пиенето на вода може да ви помогне да изгорите до 50 калории всеки ден.

Ако все пак изпитате глад, то тогава заменете нездравословните неща с нещо по-приятно за организма. Може да си вземете ядки, плодове или дори киселото мляко е добро решение. Когато са пред вас, ще имате възможност вместо да си купите солети, чипс или шоколад, да посегнете към нещо по-здравословно.

Най-важното е да започнете да се движите повече. Ако работите на бюро, то трябва да си правите почивки поне през 30 мин, за да може тялото ви да почине от работния процес. Хубаво е да не ядете на бюрото си, а да фокусирате цялото си внимание към храната.

 

Снимки: iStock

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари