Искате ли да влезете във форма и да се избавите от паласките? Е, ако сте пробвали да промените застоялия си начин на живот, но не сте били достатъчно постоянни, е време да преосмислите подхода си. Може би се нуждаете от по-голяма дисциплина и активност, която да ви доставя удоволствие, а не да ви напряга.

Дори и да не сте могли да отслабнете за плажа, не е късно да промените някои вредни навици. Първото нещо, което трябва да направите е да станете от дивана и да забравите за добавките, които ви обещават скоростно намаляване на килограмите. Просто потърсете нещо, което е по вашите възможности и не си мислете, че само с ограничение в храненето ще стане, трябва и движение.

Пилатесът е една от активностите, които се предлагат във фитнес залите. Тя съчетава редица упражнения за разтягане и сила. Изпълнявани правилно, те подобряват циркулацията на кръвта в организма, което е предпоставка за намаляване на умората. На пръв поглед изглеждат лесни, но не са. Натоварват голяма част от мускулните групи и спомагат за укрепването и тонизирането на тялото. Полезни са и за психичното здраве на възрастни и деца.

Популярната техника пилатес е най-подходяща за хора, които работят на компютър и имат проблеми с гърба и кръста, такива с физически травми, но стават и за всички останали, които просто се нуждаят от доза раздвижване за деня.

Кои са най-големите ползи от пилатеса?

Постепенно отслабване

Ако сте започнали хранителен режим, не бързайте с отслабването. Ако ходите на пилатес и още някакъв спорт, ще успеете да свалите излишните килограми постепенно. Редовното правене на упражненията подобрява метаболизма и регулира температурата на тялото. Тя се повишава леко, човек се поти и калориите се изгарят плавно.

6 навика след тренировка, които да придобиете

Може да комбинирате пилатеса с плуване, ходене пеша, танцуване, бягане, каране на колело. Така ще редувате кардио упражнения с тонизиращи.

Източник: IStockphoto

Оформя тялото

Когато започнете да се движите повече и насърчите метаболизма си, постепенно ще се избавите от паласките и ще оформите фигурата си. Не се притеснявайте, защото упражненията за разтягане не правят мускулите по-големи, а просто ги оформят. Особено при жените, пилатесът е много полезен за елиминиране на излишните мазнини.

Нисък риск от травми

Трябва да практикувате пилатес поне 3 пъти седмично, за да има някакъв ефект. Чрез него ще повишите вашата издръжливост и ще тонизирате мускулите. С течение на времето ще постигнете идеалния баланс между горната и долната част на тялото.

Спортуване на плажа – тичайте!

Не се тревожете за травми, защото при упражненията се използват леки тежести, топки и еластични въжета, с които рискът е по-малък.

Подобрява стойката

Ходенето на пилатес определено ще се отрази на вашата стойка. Ако работите в офис, на компютър и ползвате неудобен стол, то със сигурност гърбът ви е изкривен, а стойката неправилна. Това ще се промени чрез упражненията. Тези за корема, например, държат гърба изправен, докато за долната част поддържат коремните мускули.

По-голяма пластичност

Трябва ви само един месец на пилатес, за да усетите колко по-пластични сте. Ако преди това сте били тромави и непохватни, с течение на времето ще се почувствате много по-гъвкави. Това се постига благодарение на разтягането.