IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Палеолитна диета – новата стара мода в отслабването

12 August 2019 14:30

Какво означава, какво да включите и какво да изключите от менюто си

Снимка: iStock

Снимка: iStock

Отслабването е неизчерпаема тема и всеки ден се появяват нови тенденции, свързани с нея. Диетите се променят, някои храни от полезни се превръщат във вредни, а различни диетолози ви съветват коренно противоположни неща. Все пак, за да можете да постигнете най-добрия резултат, трябва да вярвате на тялото си и да слушате какво ви казва то.

В последно време на хоризонта отново се появи т. нар. Палеолитна диета. Тя се базира на режим, който включва в себе си храни, използвани от хората преди 10 хил. години. Менюто се състои от храни, които преди са се набавяли чрез лов и събиране. Ограничени сте откъм млечни продукти, бобови растения и зърнени култури.

Целта на диетата е да накара хората да се върнат в миналото. Според учени, човешкото тяло се чувства не на място в сегашното ежедневие и трудно се приспособява към днешните храни.

С появата на фермерството и отглеждането на животни, хората свикват да се хранят с повече млечни продукти, което пречи на организма да се развива правилно. Затова се наблюдава и все по-голям процент на затлъстяване, диабет и сърдечни заболявания сред хората.

Това, което ви е позволено да ядете по време на Палеолитната диета са неща, които сами може да си набавите. Това са плодове, зеленчуци, ядки и семена и месо от дивеч или такова животно, което се е хранило само с растения. Рибата е почти задължителна, тъй като е богата на омега-3 мастни киселини.

Изберете сьомга, скумрия или риба тон за още по-голям ефект. За да подправите салатата си, използвайте зехтин, а не олио.

Изключете от менюто си храни, съставени от пшеница, овес и ечемик. Забравете за млечните продукти, рафинираната захар, солта, картофите и храни, които са подложени на голяма обработка.

Примерното ви меню може да изглежда така:

Закуска: Печена сьомга и парче пъпеш или диня

Обяд: Печено свинско и салата.

Вечеря: Печено говеждо месо с броколи и салата.

Десерт: Портокал, морков или целина.

Според учени, Палеолитната диета помага за по-бързото сваляне на килограмите и подобрява кръвното налягане. Също така апетитът се нормализира и тялото привиква към един по-здравословен начин на хранене.

Все пак, диетата си има и своите минуси, тъй като трябва да свикнете без млечни продукти, които са нужни на организма. Хубаво е да се допитате до диетолог преди да започнете такъв вид режим, за да прецените дали всъщност тялото ви е готово за такива драстични мерки.

 

Снимки: iStock

Автор на статията:
Дарена Найденова

Коментари