IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Техники за справяне със стреса

27 August 2019 11:00

Дори Камила Кабело се подлага на тези методи

Снимка: Pixabay

Камила Кабело е една от най-известните изпълнителки в момента. Песните й се изкачват до върха на класациите само дни след като бъдат пуснати официално. Кубино-американската певицата става известна като част от групата Fifth Harmony, сформирана по време на шоуто X-Factor в Америка. 

Следват няколко години съвместна работа с групата, след което обаче Камила решава, че е време да поеме музикалната си кариера в свои ръце. Отделя се от останалите момичета и започва да записва соло изпълнения, а песните й веднага добиват огромна популярност. Наградите не закъсняват и Камила се превръща в истинска сензация в музикалния бизнес. 

Независимо, че е свикнала със светлината на прожекторите, певицата също изпитва стрес и преминава през различни трудни ситуации. В своя профил в Инстаграм, тя сподели колко напрегнат може да бъде животът и даде своите съвети на хората, които имат подобни проблеми. Кабело призна, че дишането дълбоко й помага да се възстанови и да влезе отново в ритъм.

дишане

Снимка: Reuters

Тя мнократно е говорила за борбата си с обсесивно-компулсивното си разстройство, натрапчиви мисли и безпокойството. Но в момента певицата се фокусира все повече върху начина си на дишане, за да подобри начина си на живот. "Напоследък дишането ми ме връща отново в тялото ми и в реалността", пише Кабело в поста си.

Дълбокото дишане е добре позната техника, използвана за намаляването на стрес и подобряване на здравето. Има много начини, по които това може да се прави като стимулирате блуждаещия нерв - част от мозъка, която се свързва с кръвното налягане, сърдечния ритъм и бдителността. 

Ето няколко техники, които могат да ви помогнат да се справите с напрежението и стреса.

Диафрагмено дишане

Това е най-добрата техника за справяне със стреса. Най-важното е да дишате като повдигате стомаха си. Тоест - използвайте диафрагмата. "Дишането в корема е един от най-полезните начини за справяне с безпокойството", споделя д-р Бриан Бортън пред Insider. 

дишане

Снимка: Pixabay

Тя препоръчва да опитате повдигане на стомаха, когато дишате и да го "изпускате", когато издишвате. Това ви предпазва от по-плитки вдишвания, които са ограничени до областта на гърдите. Те не стимулират напълно нервната система, както прави диафрагмата.

Издишвайте по-дълко отколкото вдишвате

Камила Кабело твърди, че нейният метод за дишане е 5 секунди вдишване и също толкова издишване. По думите на д-р Бортън обаче, времето не е от толкова голямо значение. Най-ефикасната техника е да издишвате повече отколкото вдишвате. 

дишане

Снимка: Pixabay

Пример за това е методът 4-7-8, в който вдишвате за 4 секунди, задържате дъха си за 7 секунди и издишвате за 8. "Удължаването на издишването подобрява освобождаването. Така много по-лесно се отървавате от стреса", признава д-р Бортън.

5 минути на ден са достатъчни

Камело съветва своите последователи в Инстаграм да включат 5-минутно дълбоко дишане в ежедневния си график. Д-р Бортън пък признава, че тази практика е най-добра да се използва, когато се чувствате стресирани и имате нужда от успокоение. 

За да си създадате навик обаче, трябва да започнете с 5-10 минути на ден, в които се фокусирате върху дишането си. Това може да го правите сутрин или вечер. "Хубаво е човек да се грижи за себе си, но трябва да използвате техниката винаги, когато почувствате дискомфорт. Три дълбоки вдишвания наистина може да ви подобри деня", съветва д-р Бортън.

дишане

Снимка: Pixabay

Според нея, най-важното е да бъдете постоянни. За тези от вас, които искат да започнат с тази техника, д-р Бортън предлага да вдишвате дълбоко за 5 минути всеки ден в продължение на 21 дни. След това да направите оценка как се чувствате и дали нивата на стрес са намалели.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари