IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

7 съвета за да започнете деня щастливи

22 септември 2020 10 30

Ритуали за усмихнато утро

Снимка: Istockphoto

Настроението сутрин е предвещаващо затова как ще протече денят ви. Затова е важно да се будите в добро настроение и готови да посрещнете предизвикателствата, които ви предстоят. Ето и няколко базови съвета, които ще ви помогнат да се събудите в добро настроение:

1. Пуснете слънцето в дома си

Слънцето е важен фактор, който влияе на настроението ви. Пускайки го в дома си, вие давате възможност на мозъка да се събуди, да се започне продуцирането на мелатонин, който пък помага за производството на адреналин и така се събуждате натурално. Когато алармата звънне, вие вече сте будни и то без да шокирате тялото.

Още по-добра идея е да легнете навреме и да дръпнете пердетата/щорите още вечерта. Тялото ще се настрои за ставане с изгряването на слънцето.

2. Настройте алармата с 15 минути по-рано

15 допълнителни минути ви дават възможност спокойно да станете без да се стресирате. Може да полежите малко, да потъркате очи, да се протегнете и да се настроите за ставане.

3. Достигнете небето

Разтегнете се поне за 4-5 секунди. Повдигнете ръце към тавана и с едната ръка хванете китката на другата и обратно. По този начин ще събудите мускулите, ще активирате циркулацията на кръвта, която е намалила скоростта си покрай дългото лежане и ще събудите крайниците.

4. Потанцувайте

Пуснете си хубава музика и се поразкършете за 5 минути. Танците и слушането на любима музика повишават веднага настроението, тъй като се задейства продуцирането на серотонин в тялото – хормонът на щастието.

5. Време е за кафе

Не само напитката, а и миризмата на кафе помагат на мозъка да се събуди.

Кофеинът стимулира централната нервна система, като ви събужда и повишава мускулната ви активност. Проучване на 18 мъже установява, че кофеинът подобрява концентрацията, засилва метаболизма, изостря вниманието и повишава способността да учите и да се съсредоточавате.

6. Почистете езика си за минута

Няма по-добър начин да се отървете от лошия сутрешен дъх от миенето на зъби и освежаването на устата. Не пропускайте да потъркате и езика. В устата ви има над 300 вида бактерии и трябва старателно да почистите не само зъбите и венците.

7. Хапнете нещо вкусно

Храната е удоволствие. И дори да сте на някакъв хранителен режим, можете да си позволите малки отклонения сутрин, тъй като тогава тялото се нуждае от най-много енергия и гори бързо както въглехидрати, така и захари.

Автор на статията:
Tialoto.bg

КоментариКоментари