IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Грижа за косата: 6 начина за подобряване на плътността ѝ

16 юли 2021 14 30

Подстригвайте я редовно, съветват фризьори

IStockphoto

Някои фактори от околната среда, стресът, нездравословното хранене, определени заболявания, честото използване на уреди за стилизиране... Всички те могат да повлияят на структурата на косъма. Вследствие на тези неща се получава изтъняване и косопад, които са често срещани при много хора. Как да се справите с тях? Необходимо е да направите няколко промени, с които постепенно ще подобрите нейната здравина.

Предлагаме ви 6 начина за подобряване плътността на косата:

1. Използвайте натурални средства

Преди да прибягвате към скъпа козметика и добавки, първо се ориентирайте към естествените начини за подобряване на плътността на косъма. Така ще сведете до минимум използването на химикали и увреждането от тях.

Едно от най-полезните в тази насока семена, е това на сминдуха. Той съдържа витамин С и желязо, които помагат при прекомерна сухота и косопад. За целта може да накиснете няколко във вода за една нощ, като на сутринта прецедите и изпиете водата. В отварата има количество никотинова киселина, която подобрява плътността и обема на косата. Може и да си приготвите маска, като счукате семената и добавите някакво масло за подхранване.

Гелът от алое вера е друго натурално средство от природата, което ще ви помогне да се справите с изтъняването. В него има протеолитични химикали, за които е доказано, че правят косъма по-здрав и плътен. Затова може да го нанасяте на чиста коса, директно върху корените, като масажирате с леки движения.

алое вера

Pixabay

Ябълковият оцет или маската с него, е друг естествен начин за подхранване на вашата коса през този сезон. Той поддържа баланса на киселини в скалпа. Може да го разредите с малко вода и намажете косата, като стоите около 20 минути, след което изплаквате с хладка вода.

Направете си домашни маски за коса, като използвате съставки с високо съдържание на желязо, витамин С и протеини. Например яйчен белтък, рициново масло, амла и други, съветват специалистите от Femina.

2. Променете хранителния режим

За да имате плътна коса, много е важно как се храните и дали имате достатъчно витамини и минерали, от които се нуждаят космените фоликули. Здравословната диета включва много протеини, въглехидрати, витамини и фибри, в комбинация със здравословни мазнини. И тъй като с напредването на възрастта метаболизмът се забавя, усвояването им понякога не е толкова лесно.

За да подобрите плътността на вашата коса, включете храни в менюто си, които са богати на протеини и витамин С. Самата тя е изградена от протеин, наречен кератин. Ето защо е от особено значение да консумирате яйца, моркови, спанак и други зеленолистни по-често. Авокадото, богато на омега-3, също е полезно за здравето на косата.

тънка коса,

IStock

3. Добавките също са необходими

В един момент, когато хранителният режим не помага, е време да предприемете по-сериозна крачка, взимайки добавки. Но това не трябва да става самоцелно!

Понякога тялото се нуждае от още хранителни вещества, някои от които не може да усвои от храните. Тук на помощ идват добавки като такива с колаген, биотин и витамините А, В и С. За предпочитане е да изберете такива, които са на растителна основа, тъй като нямат странични ефекти. Но преди да ги вземете, не забравяйте да се консултирате със специалист.

4. Посетете лекар

Както стана ясно, добавките също са важни, но преди да почнете да ги пиете, посетете лекар, който да ви назначи изследвания и според резултатите от тях, да ви даде точни указания кое и по колко да пиете.

Понякога изтъняването на косата или неспиращият косопад, трябва да ви насочат към консултация, защото може да става дума за здравословен проблем. Ако промяната в храненето и приемът на добавки не дават добър резултат, посетете трихолог. Само той може да ви даде яснота каква е причината и да ви определи адекватно лечение.

йога, IStock

IStock

5. Елиминирайте стреса

Стресът влияе върху цялостното здраве на организма, включително върху растежа на косата и нейната плътност. Той може да отслаби имунната система, което да доведе до косопад и изтъняване на косъма.

Включете йога и медитация във вашето ежедневие, ако сте под непрекъснат стрес. След няколко седмици ще усетите положителното им влияние върху тялото и психиката ви. Иначе, разходки сред природата, слушане на хубава музика, почивка на море или в планината, са други неща, с които може да се освободите от напрежението.

Масажът например не само ще ви отпусне, но и ще подобри кръвообращението, укрепвайки космените фоликули. От друга страна, изпотяването по време на тренировки, също подобрява кръвотока и намалява натрупаните замърсявания върху космените фоликули. Упражнения 3 пъти седмично са достатъчни за елиминиране на стреса.

подстригване iStock

IStock

6. Подстригване на 2 месеца

Някои жени не обичат да се подстригват, защото искат дълга грива. Но за да бъде здрава и по-плътна, тя се нуждае от освежаване. А според фризьори, то трябва да се прави на всеки два месеца.

Когато косата расте на дължина, без да бъде подстригвана, тя става по-тънка и чуплива в краищата. Освен това губи своя блясък и еластичността си. За да предотвратите това, ходете редовно в салона за красота.

Излагането на повече слънце през лятото, също води до загуба на плътност и чупливост. След море например е хубаво да се подстрижете, с което да насърчите растежа. Също така, ако е възможно, използвайте сешоар, преса или маша, колкото се може по-малко, за да намалите изтъняването и увреждането на косъма от топлината, която излъчват.

дълга коса,

IStock

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари