IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Есенна диета: 5 храни за по-красива и блестяща кожа

16 октомври 2021 15 00

Защото летният блясък може да бъде постигнат и в по-студените дни

Снимка: iStock

Слънцето залязва по-рано, листата падат и започваме все по-често да жадуваме за горещо какао и тиквено лате. Есента официално е тук.

През лятото голяма част от нас жадуват за свежи салати, но с преминаването към по-студените и мрачни дни се оказва, че се насочваме към т. нар. комфортна храна. Тук основно са включени въглехидратите, които са топли и засищащи, точно това, от което имаме нужда през есента. Проблемът обаче е, че размерът на порциите се увеличава и хранителният ни режим става доста небалансиран.

За съжаление, промяната в диетата не пречи само на фигурата, но и на кожата. Летният блясък, с който гордо се разхождахме из плажа, сега е заменен от суха и неприятна на допир кожа. Според дерматолога д-р Денди Енгелман, основната причина да постигаме по-красив външен вид през лятото, е увеличеното производство на мастните жлези, което допринася за естествения блясък.

растителна диета,

Снимка: iStock

Енгелман обаче уверява, че сияйната кожа е постижима през цялата година и диетата играе важна роля за това. „Ние сме това, което ядем – хранителни вещества, витамини, здравословни мазнини и пробиотици, открити във ферментиралите храни, могат да помогнат на кожата ни да изглежда и да се чувства по-добре“, обяснява тя. Допълва, че здравословната и балансирана диета заедно с много хидратиращи течности допринасят за подобряване на еластичността на кожата и защитават от UV увреждания.

Главният готвач Ерос, известен в социалните мрежи като „Милионерският готвач“, добавя, че подготовката и изборът на съставки също е изключително важна задача, особено през есента. „Обикновено работя със съставки, подходящи за сезона, и избирам най-качествените биологични продукти с висока хранителна стойност“, обяснява той пред InStyle. Според него, начинът на приготвяне на храната също е важен. Ако температурата е твърде висока или готвите прекалено дълго време, ще загубите от хранителната стойност.

И така, въпросът е какво трябва да ядем през есента, за да дадем на кожата си необходимия тласък, за да свети отвътре навън? Диетологът Мариса Мур казва, че тъй като летните плодове, богати на витамини, вече не са в сезона си, други есенни храни могат да помогнат за подхранването на кожата.

Ето какво да ядете през следващите седмици за по-добър външен вид

Авокадо

Авокадото е пълно с хранителни вещества и здравословни мазнини, които са полезни за постигане на сияйна кожа. Мазнините в този кремав зелен плод помагат за поддържане на кожата овлажнена, гъвкава и намаляват появата на признаците на стареене. Но това не е всичко. Авокадото също е пълно с витамин С и антиоксиданти като витамин Е, лутеин и бета-каротин. Витамин Е помага за защита на кожата от окислителни увреждания, докато витамин С се използва за създаването на колаген, структурен протеин, който помага за поддържането на стегната кожа.

авокадов тост

Снимка: iStock

Главният готвач Ерос казва, че обича да пюрира авокадо и да добавя малко лук и домати. Другото нещо, което често си прави е да слага доста авокадо в салатата, но преди това я поръсва с лимон, за да не се окисли плода и да почернее.

Тиква

Тиквата е пълна с подхранващи кожата витамини А и С. Този яркооранжев плод е едно от най-добрите неща, които може да ядете, за да получите повече витамин А в диетата си. Той е полезен за създаването на блестяща кожа, така че е задължително да приемате достатъчно количество от него. „Хранителните вещества, открити в тиквата, помагат за поддържането на имунната система на кожата и подпомагат възстановяването на клетките“, добавя д-р Енгелман.

тиква IStock

Снимка: iStock

Ерос споделя, че едно от най-добрите есенни ястия с тиква, е супата. Към нея добавя малко орехи, които преди това е изпекъл на фурна. Смесва ги с бульон и ястието е готово.

Горски плодове

Горските плодове са хидратиращ и достъпен начин за набавяне на антиоксиданти, които помагат за повишаване блясъка на кожата. Независимо дали предпочитате боровинки или малини, и двете са с високо съдържание на фибри и са богати на витамин С и други противовъзпалителни средства, които защитават кожата от свободните радикали и преждевременното стареене.

горски плодове,

Снимка: Pixabay

Ерос казва, че горските плодове са чудесни за смутита, смесени с банани и овес. Той обича да ги използва и в десерти, комбинирани с кисело мляко.

Орехи

Орехите съдържат незаменими мастни киселини като омега-3 мазнини, които помагат за поддържането на гладка и хидратирана кожа. Те са богат източник на цинк, който действа като защитна бариера, помага за намаляването на възпалението и се бори срещу появата на бактерии.

ябълки и

Снимка: iStock

„Има толкова много страхотни неща, които може да направите с орехи. Аз обичам да ги смесвам с кисело мляко“, казва Ерос пред InStyle. Може също така да ги добавите към авокадо, за да си направите крем за мазане или пък да ги препечете с мед, за да си направите вкусна закуска.

Брюкселско зеле

Брюкселското зеле е с високо съдържание на витамин С, което помага за укрепването на имунното здраве и допринася за блестящата кожа. Витаминът също насърчава производството на колаген – основен протеин за укрепване на кожата, намаляване на фините линии и защита на клетките от увреждането, което причиняват свободните радикали.

брюкселско зеле

Снимка: iStock

Можем просто да наречем брюкселското зеле лекарство за кожа, защото то също е отличен източник на желязо, калций, калий и фосфор на растителна основа – всички хранителни вещества и минерали, които допринасят за доброто здраве на кожата и целогодишния блясък.

Ерос споделя, че ползите от брюкселското зеле са безкрайни, като той често си го пече заедно с пармезан и чесън.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари