Сега е моментът да включим в менюто си повече плодове и зеленчуци, за да имаме достатъчно енергия през студените зимни дни. Броколите са едни от най-полезните кръстоцветни зеленчуци, които има на всеки пазар в момента.

В 100 грама броколи има приблизително 34 калории, което прави зеленчука отличен за хора, които спазват диетичен режим и искат да отслабнат.

Зеленчукът е богат на диетични фибри и протеини като триптофан. Съдържа витамините А, В6, фолиева киселина, С, Е, В1 и К. От минералите в него има голямо количество желязо, калций, калий, магнезий, натрий, цинк и фосфор. Освен това съдържа омега-3 мастни киселини, които играят важна роля за детоксикацията на тялото.

По отношение на органичните съединения, в броколите има фитонутриенти на глюкозинолати, изотиоцианати и флавоноиди, които са признати със своите антиоксидантни свойства.

Защо броколите са толкова полезни?

Според проучване, проведено от американски професори по селско стопанство, консумацията на броколи подобрява храносмилането. Доказателството идва от група мишки, които редовно приемали зеленчука и накрая резултатите им показали, че нямат проблеми с червата. Изследователите установили, че фибрите в броколите насърчават работата на храносмилателния тракт. Освен това веществото каемпферол в тях поддържа лигавицата на стомаха здрава.

4 кръстоцветни зеленчука, с които ще отслабнете

Броколите съдържат определени фенолни съединения, които предотвратяват някои хронични болести като диабет, астма, сърдечни заболявания и други. Те подобряват функцията на черния дроб на оптимално ниво. Според доклад, публикуван в „Journal of Nutrition“ през 2016 г. по-честият прием на кръстоцветния зеленчук предотвратява чернодробни заболявания.

Благодарение на своето съдържание на витамин К и сулфорафан, броколите се грижат за мозъка. Те подобряват паметта и концентрацията и понижават опасността от развитие на алцхаймер и много невродегенеративни заболявания.

Витамините А и С, открити в зеленчука, са чудесни за поддържане на здрава и изпълнена с блясък коса. Те предотвратяват сухотата в скалпа и регулират производството на себум в него, а този вид естествени мазнини поддържат влажността в косъма.

Освен за косата, похапването на броколи е полезно и за кожата. Антиоксидантните съединения в зеленчука прочистват кожните клетки от токсините и предотвратяват алергични реакции.

Четете още:

3 грешки, които правите в опита си да отслабнете

Какво са храни с негативни калории?

Кога да похапвате плодове?