IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Кога интензивните тренировки ви вредят?

24 ноември 2019 09 00

Ето 5 признака, че прекалявате с упражненията

Istockphoto

Постигането на мечтаната фигура е сериозно предизвикателство за организма на човек. Ако вече сте на хранителен режим и движението върши работа, има голяма вероятност да се увлечете и да спортувате по-интензивно. Но прекалено големият интензитет на тренировките може да ви навреди.

Не си мислете, че ако всеки ден ходите в залата, ще постигнете по-добър резултат. Мускулите на тялото имат нужда от време, в което да се възстановят след натоварването. Ако не им го дадем, умората е налице.

Ето по какво да познаете, че прекалявате със спорта и трябва да забавите малко темпото:

1. Продуктивността ви намалява

Това как се чувствате преди и след тренировка зависи от много фактори. Понякога храненето или липсата на сън може да са решаващи за това какво ще правите във фитнеса. Но ако в последно време усещате, че не можете да се справите с таргета от упражнения, които имате за деня, то трябва нещо да промените в режима си.

Когато прекалявате с упражненията, все по-често ще усещате силна умора след тренировки и продуктивността ви ще намалее. Освен това ще ви съпътства болка в ставите, която ще ви пречи при движение.

2. По-чести болки

Има разлика между болките, които усещате в началото, когато стартирате с някакъв спорт. Но ако сте минали през няколко етапа и вече сте наясно с интензитета, но все още усещате дискомфорт, то трябва да разредите тренировките.

Когато тялото няма достатъчно време за да се възстанови след интензивна тренировка, то вероятността болките в ставите да се засилят, е по-голяма.

3. Често разболяване

Спортуването трябва да ви носи задоволство, а не да ви кара да се чувствате зле. В залата трябва да се освободите от негативната енергия, а не да трупате повече. Ако постоянно тичате от една тренировка на друга и не си правите почивка между тях, организмът ви ще се изтощи. А това е предпоставка за по-лесно разболяване. Когато човек няма достатъчно сили, имунната му система е подложена на по-сериозен натиск от страна на бацилите.

4. Губите мускулна маса

Дори и да имате желание да отслабнете и водите по-здравословен начин на живот, не бива да прекалявате, за да не загубите голяма част от мускулната си маса. Когато тялото няма достатъчно протеини, то разгражда мускулите. А колкото по-малко са телесните мазнини, толкова по-голям е рискът от загуба на телесна маса.

Спортуването подобрява продуктивността?

5. Повече наранявания

Прекаляването с упражненията може да доведе до хронични наранявания на тялото. Също така, самите контузии могат да се получат от прекомерно следване на един и същи модел – тоест ако правите едни и същи упражнения по-продължително време, те по-скоро ви вредят, отколкото да помагат.

А почивката между тренировките е единственият начин да сведете контузиите до минимум.

4 случая, в които да избягвате високоинтензивните тренировки

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари