IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Селен – за по-здрав имунитет през есента

18 септември 2019 17 40

Вижте чрез кои храни да си го набавите

Istockphoto

В началото на есента организмът ни се нуждае от повече микроелементи, за да се подсили и подготви за по-студените месеци. Селенът е сред основните вещества, чрез които тялото функционира нормално. Неговият недостиг води до отпадналост, болки в мускулите и ставите, понижена функция на щитовидната жлеза, косопад, бели петна по ноктите.

Селенът е силен антиоксидант. Когато количеството му се понижи, организмът по-трудно се пречиства от токсини, а оксидативният стрес се повишава. Вследствие на това имунитетът спада и човек по-лесно се разболява.

Кои са най-големите ползи от приема на селен?

Понижава възпалението

Селенът е мощен антиоксидант, който неутрализира действието на свободните радикали, които атакуват клетките и причиняват хронични заболявания. Той подсилва имунната система, бори се с вирусите и микробите, с което понижава възпалението в тялото.

селен

Istockphoto

Предпазва сърцето

В някои райони, в чиито почви липсва селен, хората имат дефицит на микроелемента, съответно имат проблеми със сърцето. Веществото намалява възпалението в кръвоносните съдове и подобрява еластичността им. Така ги почиства от плаките с холестерол. Това е предпоставка за поддържане на нормално кръвно налягане и по-здраво сърце.


За по-добро здраве: Какво да похапваме през есента?

Грижи се за щитовидната жлеза

Селенът трябва да се приема при хора с понижена функция на щитовидната жлеза. Чрез него тя произвежда по-лесно най-активната форма на своя хормон.

чай есен

Istockphoto

Кои храни са богати на селен?

Възрастните трябва да приемат до 400 микрограма селен на ден. Това може да стане чрез храните:

Кога тялото ви се нуждае от селен?

Ядки – яжте по 1-2 бразилски орехчета, за да си набавите препоръчителния дневен прием на селен.

Морски дарове – стриди, миди, охлюви, скариди, омари, раци. Всички черупчести мекотели са богати на микроелемента.

Черен дроб – в агнешкия има най-много селен.

Риба – богата на селен, протеини и витамините В12, В1, В2, В3 и В6.

бразилски орех

Istockphoto

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари