IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Проблеми със съня – пуснете си розов шум

1 март 2020 16 30

Ето как да заспите по-лесно

Istockphoto

Много хора имат проблеми със съня. Стресът и напрежението през деня, както и някои здравословни проблеми, могат да доведат до пренатоварване, главоболие, шум в ушите и по-трудно заспиване. Има хора, които лесно се унасят, но спят много леко и се будят често, което също не е нормално.

Много психолози предлагат най-различни техники, с които да се отпуснете и настроите по-лесно за сън. Освен масаж, ароматерапия, ходене на солна стая или слушането на релаксираща музика, може да пробвате и някои видове шум.

Някои майки използват белия шум, за да приспиват своите бебета. Той действа много добре на новородените, особено когато имат колики и плачат продължително. Но според някои учени, този шум, както и розовият, са подходящи и за възрастни.

Какво представлява розовият шум?

Той се нарича още ресничест. Представлява равен звук, който съвпада с ритъма на мозъчните вълни. При него всяка октава носи еднакво количество мощност. Той е нещо средно между белия и червен шум, които често се използват при проблеми с безсънието.

Според информация на „MbgHealth“, розовият шум действа много по-успокояващо на нервната система и тялото, в сравнения с белия.

Как действа розовият шум при проблеми със съня?

жена спи

Помага за по-лесното заспиване

Няма нищо по-лошо от това да изпитвате умора, но да не можете да заспите. Според Каролин Брук, консултант по проблеми със съня и автор на изданието „The Sleep Advisor“, розовият шум не само помага да заспим по-лесно, но може и да ни помогне да запомним нашите сънища.

Тъпчем се с вредни храни заради лош сън

По думите на друг специалист – Тери Крейл, този вид шум кара съзнанието ни да изключи по-лесно звуците от заобикалящата среда, които го дразнят и са една от причините да не може да заспим. Той е много близък до белия шум, но според експертите, е доста по-успокояващ възрастните, много от които не спят с часове.

Води до по-качествена релаксация

Както стана ясно, качеството на съня е много важно за здравословното състояние на един човек. За да бъде той бодър на сутринта, трябва да е спал поне 7-8 часа. При това сънят му трябва да е дълбок, което е предпоставка за релаксацията на тялото. По този начин тялото се избавя от умората и се зарежда с енергията, необходима за следващия ден.

По-качествената релаксация се свързва и с насърчаване на имунната система. А когато тя е разклатена, рискът да сте изтощени и да се разболеете, е по-голям.

Липсата на сън пречи на намирането на половинка

Според Алекс Сейви, сертифициран терапевт за проблеми със съня, мозъчните вълни по време на сън протичат по-бавно. Когато човек слуша розов шум, те се настройват по него и това води до отпускане на тялото и по-дълбок сън.

слушам музика,

IStockphoto

Подобрява паметта

Според проучване на д-р Йън Борн, когато спим на розов шум, сме склонни да помним повече от онова, което сънуваме. Процесът започва от хипоталамуса – част от мозъка, отговорна за паметта и взимането на решенията.

Грижи се за концентрацията

Всеки знае, че когато не е спал през нощта или се е въртял и се е будил на определени периоди, на другия ден трудно може да върши ежедневните си дейности. Той може да изпитва главоболие, както и да има затруднения с концентрацията.

Освен че може да слушате розовия шум, за да заспите по-лесно и да се справите с безсънието, той може да се използва през деня за по-лесното фокусиране. Чрез него ще се абстрахирате от шумотевицата в офиса и ще станете по-организирани.

Забравете за тези 5 храни преди сън

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари