IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Хиалуронова диета – какво значи и какво да ядем?

1 април 2020 16 30

Хранителен режим, който помага на кожата

Снимка: Pixabay

Социалната изолация ни учи на нещо всеки ден. От това как да оползотворяваме времето си до това как да се грижим за себе си. Тъй като повечето привилегии са ни забранени заради коронавируса, трябва да бъдем изобретателни що се отнася до визията и кожата ни.

Салоните за красота са затворени, но това не означава, че трябва да бъдем немарливи към себе си. Експерти съветват да продължаваме с ежедневните си дейности, все едно не сме под карантина. Така ще имаме по-добър шанс да се справим с изолацията и да я приемем за нещо нормално.

Освен че трябва да спазваме добра хигиена, за да се предпазим от COVID-19, добре е и да преминем на хранителен режим, който ще подсили имунната ни система, но в същото време ще ни позволи и да останем в добра форма. Има обаче и диета, която се грижи за кожата и това тя да изглежда безупречно дори и без намесата на дерматолог.

грижа за

Снимка: iStock

Става въпрос за хиалуронова диета и, както най-вероятно сте се досетили, в нея се препоръчва похапването на продукти, съдържащи хиалуронова киселина. Тя е изключително полезна за състоянието на кожата и отговаря за нейната хидратация. Този полизахарид се произвежда естествено от организма, но в много малки количества.

С напредване на времето, количеството ѝ намалява, което води и до преждевременно стареене на кожата. Затова дерматолози съветват да се използват продукти, съдържащи хиалуронова киселина. Според проучване, направено през 2017 година, хора с бръчки, които са използвали подобни продукти в продължение на 12 седмици, забелязват, че бръчките изчезват и кожата им се подобрява.

Има обаче и начини, по които да си набавите хиалуронова киселина без да ви се налага да тичате до магазина. Хранителен режим, който е особено подходящ за времето на социална изолация, когато трябва да сме #ОтговорниВкъщи, но не бива да забравяме за грижата за себе си.

Ето пет продукта, които са богати на хиалуронова киселина:

Картофи

Според проучвания, картофите са богати на хиалуронова киселина, както и подпомагат произвеждането ѝ в организма. Препоръчително е да се обърнете към сладките картофи, защото те не са чак толкова калорични и няма да попречат на добрата ви фигура. Освен това са богати и на витамин C, което пък помага за засилване на имунната система.

Високото съдържание на въглехидрати пък ще ви зареди с достатъчно енергия, която може да използвате за тренировки у дома. Ако се притеснявате, че картофите ще навредят на теглото ви, може да ги похапвате веднъж седмично, за да се грижите за кожата, но без да изпитвате вина, че сте навредили на тялото си.

вредна храна,

Снимка: iStock

Въпреки че картофите са най-вкусни, когато са пържени, по-добре се насочете към печене или варене. По този начин няма да изгубите полезните им свойства, за които говорим.

Риба и месо

Месото на всички животни има голямо съдържание на хиалуронова киселина в клетките си. Затова е препоръчително да хапвате пиле или сьомга веднъж седмично. Освен това, кожата на сьомгата е чудесен източник на омега-3 мастни киселини, които са много полезни за организма.

Червено вино

маска за

Снимка: iStock

Ето нещо, което е полезно и приятно. Червеното вино не съдържа хиалуронова киселина, но пък е богато на фитоестроген, който стимулира тялото да произвежда такава и то в големи количества. Хубаво е да пийнете една-две чаши хубаво вино вечер, но не прекалявайте. Алкохолът бързо може да се превърне от нещо полезно и приятно във вредно както за кожата, така и за здравето.

Банани

Това са единствените плодове, за които се знае, че са богати на хиалуронова киселина. Те също така предлагат и дълъг списък от други основни хранителни вещества като калий и магнезий, които помагат на тялото ви да синтезира полезния за кожата полизахарид.

Бадеми

Бадемите не само са с високо съдържание на протеини, фибри, здравословни мазнини, калий, калций и витамин Е, но на всичкото отгоре хиалуроновата киселина в тях може да направи видима разлика в кожата ви. Освен с бадеми, може да се запасите и с доволно количество кашу.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари