IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Как да изгорим калории, използвайки велоергометър?

3 юли 2020 08 30

Статичното колело е един от най-използваните уреди

Снимка: iStock

Случвало ли ви се е да отидете на фитнес и да не знаете от кой уред да започнете тренировката си? Чудите се дали първо да отидете на пътечката, или пък е по-добре да започнете с вдигането на тежести. Дилемата е твърде голяма и затова често се насочвате към среден вариант – уред, който комбинира кардио и стягане на мускулите.

Точно така, говорим за велоергометъра, който е един от най-използваните уреди в залата. Много от нас дори притежават такова статично колело, с което тренировките вкъщи стават напълно задължителни. Най-голямото предимство е, че велоергометърът не натоварва толкова ставите в сравнение с бягането, така че е идеален избор за всеки.

велоергометър istock

Снимка: iStock

Ключът към отслабването е правилното балансиране на приема на калории и изгаряните калории на ден. Редовните тренировки със статично колело могат да ви помогнат да постигнете желаната фигура.

Формула за отслабване

За да загубите 500 грама телесни мазнини, трябва да изгорите и да намалите приема на калории с 3500. Може да ви звучи много, но това са само 500 калории на ден, за да успеете да изгорите 500 грама на седмица. Това е постижима цел, ако тренирате на велоергометъра всеки ден.

Ако графикът ви не позволява седем тренировки седмично, намалете целта си за отслабване до около 300 грама на седмица. Това е еквивалент на необходимостта да изгорите 350 калории на тренировка, пет дни в седмицата, за да постигнете желаните резултати.

Изгорени калории при каране на статично колело

Един 81-килограмов човек изгаря около 286 калории, ако кара колело с умерено темпо в продължение на 30 минути. За още по-голям ефект, може да увеличите нивото на трудност, покачвайки скоростта. В този случай човек би изгорил 464 калории по време на 30-минутна тренировка.

Ако тежите по-малко, ще горите много по-малко калории. 54-килограмов човек ще изгори около 210 калории, а 68-килограмов ще изгори 260 за период от 30 минути. Умерената интензивност на тренировката е, когато увеличите дихателната си честота, но все още сте в състояние да проведете разговор с някого докато се упражнявате.

велоергометър istock

Снимка: iStock

Енергичен темп е, когато не можеш да кажеш повече от едно изречение преди да се задъхаш. Енергичните тренировки със статично колело включват спининг или високоинтензивна интервална тренировка на редуващи се къси пристъпи на умерени и енергични упражнения.

Например, една минута умерено упражнение, последвана от една минута в интензивно темпо. Този модел трябва да се повтори 10-15 пъти преди края на тренировката.

Тренировъчен график

Ако можете да отделяте 30-60 минути всеки ден, за да карате велоергометъра, ще започнете да отслабвате по-бързо в сравнение с варианта ако спортувате само три до пет пъти седмично. Въпреки това, натовареният ви график може да не позволява толкова последователни тренировки, затова се стремете към поне три 60-минутни упражнения с велоергометъра.

За начинаещи е препоръчително да се придържат към умерено интензивното темпо, докато нивото ви на издръжливост се подобри. Това ще се случи в период от четири до шест седмици. През това време може да включвате по една-две енергични тренировки седмично, за да започнете да отслабвате със забележима скорост.

Хранителен режим

Велоергометърът може да ви помогне да изгорите калории, но това няма да се случи без правилната диета. Избягвайте сладките напитки и висококалоричните закуски, докато се опитвате да отслабнете. Заложете на храни, богати на протеини, фибри и пълнозърнести продукти. Пийте много вода, мляко и ограничени количества плодов сок.

велоергометър istock

Снимка: iStock

Неправилната диета може да забави напредъка ви в отслабването, но друга потенциална грешка е претоварването на тялото. Вие познавате организма си най-добре, така че ако чувствате болка, починете си, за да се възстановите напълно преди следващата тренировка. Без почивка тялото ви няма да бъде в състояние да отслабне.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари