IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

5 йога пози за отслабване

2 юни 2020 14 30

Вижте кои упражнения помагат за стопяването на мазнините

IStockphoto

Премахването на излишните килограми е голям проблем за много хора, особено за тези, които са били изолирани у дома повече от два месеца. Ако са имали понижена двигателна активност и са прекалили с яденето на вредни храни, то резултатът на кантара със сигурност не им харесва. С настъпването на лятото това може лесно да се промени – с ходене на йога и промяна в някои навици.

Йогата е една от дейностите, която се изпълнява еднакво добре както вкъщи, така и в залата, или пък на плажа или басейна. Тя е подходяща за онези, които не обичат прекалено интензивните упражнения и същевременно търсят начин да отслабнат и да се избавят от стреса.

Много хора смятат, че с изпълняването на различни йога упражнения дори не могат да се изпотят, камо ли да се натоварят и премахнат излишните килограми. Истината е, че грешат и в това могат да се уверят, ако бъдат търпеливи и постоянни.

Йогата и изгарянето на калориите

йога IStock

IStock

Традиционната йога не е високоаеробна, но има някои видове, които са същинско изпитание за физиката ни, в сравнение с други. Комбинирането на дихателни техники и асани ускорява сърдечния ритъм, насърчава метаболизма и спомага за изгарянето на мазнините в тялото.

Ако човек прави редовно йога, може да отслабне, но резултатите идват постепенно. Така например Ащанга виняса йога е система за успокояване на ума и предотвратяване покачването на килограмите. От своя страна силовата, при която има по-динамични упражнения, е препоръчителна за хора, които искат да изгарят повече калории и да стегнат тялото си.

Едно проучване, цитирано от HealthLine установява, че възстановителната йога помага на жени с наднормено тегло да отслабнат. При тях се наблюдават задоволителни резултати при премахването на коремните мазнини.

Колко често трябва да правите йога, за да отслабнете?

Колкото по-често, толкова по-добре. Все пак, ако нямате нужната пластичност и тренинг, няма как да ходите на йога всеки ден, а и тялото има нужда от почивка. Най-добре е да наблегнете на по-интензивна практика от 3 до 5 пъти седмично, като заниманието ви е с продължителност от поне час. В дните, когато не практикувате йога, може да правите пилатес или други по-леки тренировки.

Ако сте начинаещи, започнете бавно и постепенно изграждайте практиката си. Така ще предотвратите наранявания и ще заякнете по-лесно. Ако в определени дни нямате време за един час йога или да идете до залата, правете самостоятелна практика вкъщи, която да е поне 20 минути.

Комбинирайте йогата с дейности като ходене пеша, каране на колело и плуване, за да постигнете по-добри резултати в отслабването.

йога мъж

IStock

Кои йога пози помагат в отслабването?

1. Поздрав към слънцето

йога, поздрав

IStock

Така наречените слънчеви упражнения са полезни за релаксация и отслабване. Те са общо 12 на брой и натоварват всички части на тялото. Работейки върху отделните мускулни групи с тях, може да свалите излишните килограми, ако ги изпълнявате редовно.

В началото може да правите няколко серии от определени упражнения, след което постепенно да прибавяте нови и нови, докато стигнете 12.

2. Поза войн

йога, поза

IStock

Основното при тази поза е, че тежестта на тялото се прехвърля върху бедрата. Прасците, бедрата, краката и глезените постепенно укрепват.

Позата стимулира коремните органи и увеличава издръжливостта. „Аз съм войн“, си повтаря всеки и колкото повече издържи, толкова по-добре за неговата физическа форма.

3. Триъгълник

йога, триъгълник

IStock

Може да не изглежда от най-натоварващите, но при изпълнението на тази поза може да стопите коремните мазнини и да стегнете мускулите в тази част на тялото. Чрез така нареченото усукване храносмилането се подобрява, което подпомага свалянето на килограмите. Освен това при позата се натрупва и мускулна маса.

4. Куче, гледащо надолу

йога, куче

IStock

Краката натискат в едната част на постелката, а челото опира в другата, като дупето гледа нагоре. Ръцете са изнесени напред.

Тази поза напряга гърба, бедрата и ръцете, като постепенно извайва тялото.

5. Свещ

йога, поза

IStock

Много от нас са я правили в училище. Много важно е да легнем удобно на постелката и да повдигнем краката така, че гърбът да е изправен и тежестта да пада на гърба.

Позата е полезна за здравето на щитовидната жлеза, подобрява метаболизма и оформя най-вече корема и краката. Доказано е, че забавя процесите на стареене на кожата.

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари

Rali ( преди 3 седмици )
Сама да се практикува е скучно. Доста по-лесно е в някоя зала. За който се интересува, препоръчвам Йога Клуб Скорпион.
Отговори Сигнализирай за неуместен коментар