IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

Ябълки – 5 невероятни ползи за здравето от консумацията им

18 януари 2021 12 30

Те са нискокалорични и засищат

IStockphoto

Ябълките са плодовете, които може да открием на пазара през всеки един сезон. Хрупкави, сладки или леко кисели, те са любима храна за много от нас. Неслучайно влизат в много режими за отслабване и поддържане на форма.

Сигурно сте чували израза „Една ябълка на ден държи доктора далеч от мен“. През годините са правени какви ли не проучвания за състава на различните сортове от плода. Общото между тях е, че всички се обединяват около това, че трябва да похапваме поне една ябълка за деня, за да се възползваме от нейните полезни свойства. Редовната консумация може:

- да помогне при инсулинова резистентност;
- да предотврати диабет;
- да намали холестерола;
- да се погрижи за сърцето;
- да поддържа работата на мозъка;
- да ни защити от развитието на астма.

ябълки

Pixabay

Нека разгледаме по-подробно 5 невероятни ползи за здравето от ябълките:

1. Насърчават отслабването

Дори и някои ябълки да са по-сладки, всички ние знаем, че са полезни за организма. Според информация на Еatingwell, плодът трябва да бъде част от диетичния режим. Редовната им консумация подобрява храносмилателната система и подпомага процеса на отслабване (разбира се, в комбинация с достатъчно движение).

2. Имат ниско съдържание на калории

А калориите в тях са с по-ниска плътност. В едно проучване изследователите сравняват ефектите от яденето на храни с ниска плътност спрямо такива с висока плътност. Участниците са 49 жени на средна възраст. Едната група добавя овесени бисквитки към обичайната си диета, докато друга набляга на ябълки в режима си. Както бисквитките, така и ябълките са сходни по брой калории и общо количество фибри, но калориите в ябълките са с много по-ниска плътност.

След близо 10 седмици жените, яли бисквитките, нямат промяна в теглото, докато другите са с по-малко килограми. Изводът е, че каквото и да консумирате, може да подобрите перисталтиката и да се заредите с фибри, похапвайки по една или повече ябълки за деня.

ябълки, отслабване

Pixabay

3. Богати са на фибри

Вече стана ясно, че ябълките са богати на фибри, които са основният виновник за по-добрите резултати на кантара сутрин. Едно изследване, проследяващо общо 133 000 души в продължение на 24 години, разглежда загубата им на тегло и най-вече това, което е в чинията им. Едните участници ядат плодове с по-високо съдържание на фибри и нисък гликемичен индекс, като ябълки и круши. А другите консумират по-нишестени зеленчуци като царевица, грах и картофи. След като проследяват и други фактори, влияещи на начина им на живот, изследователите установяват, че първата група отслабва, докато другата всъщност напълнява, вместо да сваля излишното тегло.

Според експертите, яденето на храни с високо съдържание на фибри помага за намаляване на риска от наддаване на тегло по няколко начина. Първо, фибрите засищат, така че е по-малко вероятно да преядете след това. Те също така подхранват добрите бактерии в червата и насърчават вашето здраве. Все пак, има доказана връзка между наличието на вредните бактерии и затлъстяването.

Ако искате да си набавите повече фибри, не изрязвайте корите на ябълките. Важно е и какъв сорт ще ядете. Така например за отслабване и поддържане баланса на кръвната захар се препоръчват зелените, по-кисели ябълки, например „Granny Smith“.

ябълка, жена

Pixabay

4. Засищат организма

Ябълките са с високо съдържание на вода – цели 85%. Освен това са богати на фибри (една средна ябълка съдържа 4 грама, или около 16 процента от дневната ви необходимост). Тези две неща ви помагат да не търсите друга храна на закуска. По данни на Еatingwell, що се отнася до ситост, те имат по-добър ефект от храни като яйца, сирене и боб.

Друго важно нещо е, че плодът не може да бъде погълнат на две хапки, веднага, което не води до чувството за глад. В едно петседмично проучване (с 58 души), тези, които са имали ябълка преди основно хранене, са яли по-малко и са приемали по-малко калории от тези, които са имали или ябълков сок, или ябълково пюре. И двете се поглъщат по-бързо и имат по-малко количество фибри.

5. Задоволяват нуждата от сладко

Понякога тялото изпраща измамни сигнали и ни кара да прекаляваме с вредната храна. Например със сладкото. Ябълките са с нисък гликемичен индекс. Затова, когато ги похапвате, кръвната ви захар няма да скочи рязко (зависи от сорта). Тъй като хем са сладки, хем засищащи, чрез тях ще успеете да овладеете апетита за шоколад или други десерти.

кекс с

IStockphoto

Автор - снимка
Автор на статията:
Ваня Гъркова

КоментариКоментари