IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Snimka Posoka Boec

6 причини защо не отслабвате, въпреки че се храните здравословно

14 март 2021 10 30

Лишавате се от всичко вредно, но не виждате резултати

Снимка: iStock

Диетите никога не са лесни, но всички трудности си заслужават, когато се почувствате добре и видите резултати.

За някои хора обаче тези заветни резултати така и не идват. Лишавате се от всичко вредно, но отново не виждате промяна в цифрите на кантара. Познато ли ви е? Е, не сте сами. Във вашата група попадат много хора, като липсата на резултати е причина да се депресират и да се откажат напълно от отслабването.

Има няколко причини, поради които да не достигате до килограмите, които искате. Те са свързани с грешното ви хранене, появата на стрес или пък неправилната тренировка. Запомнете, че диетата не се крепи на пълно лишаване от храна, а трябва да бъде балансиран режим, който да ви доставя достатъчно хранителни вещества, за да може организмът да работи правилно.

Ето 6 причини, поради които не отслабвате

Твърде много се притеснявате за калориите

От закуската до вечерята и храненията между тях е лесно да загубите представа какво ядете през деня, като броенето на калории не е надежден план. Според диетолога Лиса Московиц, е много трудно да изчислите общия брой калории, които трябва да приемате на ден и точно какво количество храна трябва да изядете, за да създадете калориен дефицит, необходим за отслабване и изгаряне на мазнини.

калории, диета,

Снимка: iStock

Катлийн Тротър пък съветва да сте по-наясно с хранителната стойност на продуктите, вместо да броите калориите в тях. Всъщност, ако ядете една закуска със сто калории, която няма никаква хранителна стойност, това няма да ви помогне да отслабнете. Вместо това я заменете с ястие с малко по-висок брой калории, което има по-добра хранителна стойност и ще ви засити за по-дълго.

Стресирани сте

Психичното ви състояние има голям ефект върху тялото, като има връзка между емоциите и загубата на тегло. „Дори при перфектна диета и много активност, ако не получавате достатъчно сън или имате хронично високи нива на стрес, тялото ви може да задържи излишните килограми и телесни мазнини, вместо да ги изгаря“, казва Московиц пред Insider.

стрес istock

Снимка: iStock

Затова е важно да отделите време през седмицата за допълнителен сън или йога. Медитацията и успокояването на тялото могат да имат положителни ефекти и дори може да забележите по-бързи резултати в пътуването ви към перфектното тяло.

Не ядете достатъчно

Първият импулс при започване на диета е да намалите драстично порциите си, но ако пропускате храненията и гладувате, това всъщност може да има неблагоприятен ефект. Според Московиц, недохранването може да принуди тялото ви да съхранява всички калории, вместо да ги изгаря. Освен това може да причините и забавяне на метаболизма. Това, че се чувствате гладни, не означава, че сте напът да отслабнете. Трябва да намерите правилния баланс за тялото си.

Ядете нездравословни храни

По време на диетата е лесно да попаднете в капани. Ако купувате храни, на чиито опаковки пише, че са с ниско съдържание на мазнини или с ниско съдържание на натрий, може да си причинявате повече вреда, отколкото полза. Гранола десертите и нискомаслените кисели млека не ви помагат да отслабнете.

овесени ядки

Снимка: Pixabay

Както всеки диетолог ви съветва да стоите далеч от пакетирани храни, така има и някои здравословни алтернативи, с които трябва да се внимава. Катлийн Тротър казва, че някои от клиентите ѝ изяждат цяла купа с ядки, мислейки си, че правят добър избор. Но в действителност количеството има отрицателен ефект върху диетата им.

Тренировката ви е еднообразна

Ако кардиото е вашият начин за отслабване и това е единственото упражнение, което правите, може да се наложи да промените фитнес режима си.

Вместо просто да се качите върху бягащата пътечка и да тичате без почивка в продължение на 20 минути, е добре да правите интервали. По този начин редувате пристъпи на висока и ниска интензивност. Това поставя сериозна задача върху метаболитните процеси в тялото и изгаря много калории за кратък период от време. Излизането извън зоната ви на комфорт ще предизвика психически и физически промени в тялото ви.

Здравословен проблем

Московиц посочва, че някои хора може да не виждат резултати поради по-голям здравословен проблем. В някои случаи това е недостатъчно активна щитовидна жлеза, чувствителност към инсулин или лекарство, което използвате.

Ако дълго време не виждате резултати от тренировките и диетата, трябва да говорите с лекар. Все пак, имайте предвид, че напредъкът отнема време, така че не се отчайвайте след първия месец.

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари