IMG Investor Dnes Bloombergtv Bulgaria On Air Gol Tialoto Az-jenata Puls Teenproblem Automedia Imoti.net Rabota Az-deteto Blog Start Posoka Boec

8 вкусни здравословни ползи от ананаса

24 юни 2024 17 50

Перфектен за разхлаждане през лятото, но и за организма

Снимка: iStock

Снимка: iStock

Ананасът е повече от просто вкусен тропически плод - той предлага и значителни ползи за здравето. Всъщност той се използва в народната медицина от древни времена. Ще откриете, че ананасът се предлага пресен, замразен, консервиран и изсушен, което го прави целогодишна опция за хапване. Консервираният ананас е удобен, но не забравяйте да потърсите такъв, който е опакована в собствен сок, а не в сироп, за да избегнете добавената захар.

Без значение как предпочитате да го ядете – на скара, пресен, замразен, смесен в смути – вие ще искате да започнете да включвате ананас в диетата си заради ползите за здравето му, ако още не сте го направили.

Хранителен профил на ананаса

Хранителният профил на ананаса е впечатляващ, без да е калоричен. Ето какво предлага една порция суров ананас от 220 грама, в допълнение към многото витамини и минерали:

Калории - 83

Протеин - 1 грам

Мазнини - 0 грама

Въглехидрати - 26 грама

Фибри - 2 грама

Захар - 16 грама

Здравословни ползи от ананаса

Витамините и хранителните вещества, опаковани в ананаса, го правят вариант за здравословна закуска. Ето осем от ползите за здравето на плодове.

1. Ананасът е богат на витамин С

Изключителното хранително вещество в ананаса е витамин С, който поддържа имунната система и осигурява антиоксидантни ползи. 220 грама ананас съдържа 78.9 милиграма витамин С, което е повече от препоръчителната доза за жени, която е 75 милиграма, и е близо до препоръчителната за мъже от 90 милиграма. Витамин С е важен, защото насърчава растежа и заздравяването на тялото, като например насърчава образуването на колаген за здрава кожа, и играе роля във всичко - от възстановяването на рани до усвояването на желязо. 

2. Може да подобри загубата на тегло

Може би сте чували, че ананасът може да доведе до повишен метаболизъм и загуба на тегло. Няма много доказателства в подкрепа на това твърдение, въпреки че изследванията върху животни установиха, че сокът от ананас може да помогне за намаляване на образуването на мазнини и да увеличи разграждането им. Необходими са повече изследвания при хора, за да се потвърди този резултат.

ананас, плодове

Снимка: iStock

Дори и да няма значителен ефект върху метаболизма ви, това е добър избор за леко междинно хранене и е с ниско съдържание на калории, с високо съдържание на важни витамини и минерали и не включват наситени мазнини или трансмазнини. Няма специфичен плод или зеленчук, който директно да причинява загуба на тегло, но те ще ви помогнат да се наситите, без да натрупвате калории. Така че хората са склонни да ядат по-малко калории като цяло, ако консумират плодове и зеленчуци всеки ден като част от добре балансирана диета. 

Може също да откриете, че плодът задоволява желанието ви за сладко. Ананасът е с по-ниско съдържание на калории в сравнение с други сладки изкушения, така че ако се наслаждавате на порция ананас вместо фунийка сладолед за вечерния си десерт, може да консумирате по-малко калории и на свой ред да отслабнете. Ананасът също така доставя някои фибри, които могат да ви помогнат да контролирате нивото на кръвната си захар и да ядете по-малко, защото ви кара да се чувствате сити. Всъщност изследванията показват, че повишеният прием на фибри е свързан с намалено телесно тегло и процент на телесни мазнини. 

3. Яденето на ананас може да подпомогне храносмилането 

Ананасът съдържа бромелаин, комбинация от ензими, които проучванията показват, че могат да намалят възпалението и подуването на носа, както и да помогнат при заздравяването на рани и изгаряния. Също така се свързва с подобряване на храносмилането и исторически се е използвал в страните от Централна и Южна Америка за лечение на храносмилателни разстройства. Едно проучване установи, че бромелаинът в ананаса може да помогне за намаляване на ефектите от диарията.

4. Манганът в ананаса насърчава здрави кости

ананас на

Снимка: iStock

Заедно с калция, микроелементът манган е от съществено значение за поддържането на здрави кости. Ананасът е един от най-добрите хранителни източници на минерала, като в 200 грама се съдържат около 76% от препоръчителната дневна стойност. Манганът може да помогне за предотвратяване на остеопорозата и да подобри общата костна и минерална плътност

5. Ананасът е пълен с антиоксиданти, борещи се с болестите

Едно проучване върху ананаси, отглеждани в Китай, установи, че плодът е чудесен източник на антиоксиданти, по-специално феноли, флавоноиди и витамин С. Антиоксидантите са съединения в храната, които могат да помогнат в борбата с възпалението и свободните радикали в тялото. Свободните радикали са молекули, които могат да причинят увреждане на клетките и да доведат до здравословни проблеми, включително сърдечни заболявания, диабет тип 2, болест на Алцхаймер и проблеми с очите. Приемът на богати на антиоксиданти храни, като ананас, може да играе роля в противодействието на тези рискове.

6. Ананасът има свойства за борба с рака

ананас на

Снимка: iStock

Ракът възниква, когато анормалните клетки в тялото се размножават и превземат здравата тъкан. Въпреки че няма гарантиран начин за предотвратяване на рак, експертите препоръчват да се храните здравословно – в идеалния случай с диета, която е с високо съдържание на антиоксиданти, които можете да си набавите чрез ананаса, за да помогнете за борбата със свободните радикали – за да намалите риска. 

7. Ананасът се вписва в противовъзпалителна диета

Твърде силното възпаление може да доведе до много заболявания, включително коронарна артериална болест, диабет, рак и Алцхаймер. Но диета, богата на противовъзпалителни храни, като ананас, може да помогне за намаляване на количеството възпаление в тялото. Според изследвания съдържанието на бромелаин в ананаса е причината за неговите противовъзпалителни свойства.

8. Хранителният профил на ананаса означава, че плодът може да помогне за повишаване на имунитета

ананас, тропически

Снимка: iStock

Може да посегнете към ананас следващия път, когато се борите с настинка. Едно проучване установи, че децата, които са консумирали консервиран ананас, са имали по-малко вирусни и бактериални инфекции в сравнение с децата, които не са го консумирали през деветседмичния период на изследване. Изследователите заключават, че яденето на една до две кутии (140 до 280 грама) ананас дневно може да намали вероятността от инфекция или да съкрати нейната продължителност.

За още новини от света на здравето и звездите последвайте Tialoto в Instagram и харесайте страницата ни във Facebook

Автор - снимка
Автор на статията:
Дарена Найденова

КоментариКоментари